CHP OHAL'de Yeter Forumu sonuç bildirgesi yayımladı!

CHP İşçi Sendikaları ve Sivil Toplum Kuruluşlarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcılığınca düzenlenen “OHAL’de Yeter Forumu”nun sonuç bildirgesi yayımlandı. Bildirgede, “OHAL, demokrasiye ve Cumhuriyet’e yönelik bir operasyondur” denildi

CHP OHAL'de Yeter Forumu sonuç bildirgesi yayımladı!

CHP İşçi Sendikaları ve Sivil Toplum Kuruluşlarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcılığınca düzenlenen “OHAL’de Yeter Forumu”nun sonuç bildirgesi yayımlandı. Bildirgede, “OHAL, demokrasiye ve Cumhuriyet’e yönelik bir operasyondur” denildi

15 Ocak 2018 Pazartesi 17:58
CHP OHAL'de Yeter Forumu sonuç bildirgesi yayımladı!

Birgün'ün haberine göre CHP İşçi Sendikaları ve Sivil Toplum Kuruluşlarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcılığı, Olağanüstü Hal’in (OHAL) 18 aydır kaldırılmamasının ardından “OHAL’de Yeter Forumu” düzenledi. Forumun ardından bir sonuç bildirgesi yayımlandı.

OHAL’in Türkiye’nin olağan rejimi haline gelmesine izin verilmeyeceği vurgulanan bildirgede, OHAL’in demokrasiye ve Cumhuriyet’e yönelik bir operasyon olduğuna dikkat çekildi.

''MUHALİFLERİ BASTIRMA ARACI''

OHAL’in normal prosedürlere göre kural olarak değil bir istisna olarak uygulanması gerektiği belirtilen bildirgede şu ifadelere yer verildi:

İktidar, yasal temelleri olmayan OHAL’i ilan ederken bunun kısa süreli olacağını ifade etmiştir. Ne var ki OHAL, üç aylık periyotlarla uzatılarak “Yeni Türkiye’nin” olağan rejimi haline gelmiş bulunuyor. Hukuk kuralları ile yönetilmesi gereken OHAL, AKP iktidarının muhalif tüm kesimleri bastırmasının aracı haline getirilmiştir.

''GÜLMEN VE ÖZAKÇA GÖREVLERİNE İADE EDİLMELİ'' 

OHAL’in hedef aldığı toplumun tüm kesimleri olarak bir çağrı yapıyoruz.

*OHAL derhal kaldırılmalı ve KHK düzenine son verilmelidir.

*TBMM’nin yasama ve denetleme yetkisi tekrar teslim edilmeli, gasp edilen milletvekili hakları iade edilmelidir.

*657 Sayılı Yasa’ya uygun olarak ihraç edilenlerin haklarındaki ihraç işlemi, açığa alma işlemine dönüştürülerek, kendilerine adli ve idari adil yargılanma hakkı tanınmalıdır.

*İhraçları nedeni ile açlık grevine giren ve bugün 313’üncü günü geride bırakan eğitimciler Nuriye Gülmen ve Semih Özakça görevlerine iade edilmelidir.

*İfade, konuşma ve basın özgürlüğü üzerindeki baskılar sona erdirilerek, yaptıkları haberler, yazıları ve konuşmaları nedeniyle cezaevinde bulunan basın emekçileri özgürlüklerine kavuşturulmalıdır.

*FETÖ ile uzaktan yakından alakaları olmamasına karşın, yalnızca muhalif oldukları için hukuka aykırı olarak kapatılan demokratik kitle örgütleri bir an önce açılmalı, el konulan yazılı ve görsel medya kurumları teslim edilmelidir.

*Cinsiyetçi, ayrımcı, anti-laik, bilim dışı uygulamalarla doldurulan eğitim programlarına derhal son verilmelidir.

*OHAL döneminde gerçekleştirilen tüm idari işlemler ve kamu ihaleleri bağımsız bir komisyon tarafından incelenmelidir.

*Paramiliter oluşumlar ile ordu ve polis teşkilatındaki gayrimeşru siyasi oluşumlara ilişkin iddialar, bağımsız yargı organlarınca incelemeye alınmalıdır.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 15.01.2018 19:12
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
OHAL, AKP 2018-01-15 18:19:49

iktidarının muhalif tüm kesimleri bastırmasının aracı olmustur

Misafir Avatar
ohal derhal sonlandirilmali 2018-01-16 01:53:28 @OHAL, AKP

OHAL uzatılması konusuna da değinen Feyizoğlu, başta FETÖ ve PKK olmak üzere tüm terör örgütlerinin OHAL’in uzatılmasını istediklerini ileri sürdü. Feyizoğlu, “OHAL’in verdiği yetkilerin terörle mücadele açısında faydası olmadığını görüyoruz. 3 ay, 5 ay, 6 ay, kabulümüzdür. Türkiye çok ağır bir saldırıyla karşı karşıya kalmıştır. OHAL’in uzatılması başta FETÖ ve PKK olmak üzere, terör örgütleri tarafından memnuniyetle karşılanmaktadır. İstedikleri OHAL’in sürekli uzatılmasıdır. Çünkü OHAL uzatıldıkça Meclis devre dışı bırakılmaktadır. Meclis’ten geçmesi gereken kanunlar OHAL KHK’ları ile yapılmaktadır” diye konuştu.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
chp neyle uğraşıyor. 2018-01-15 18:46:48 @OHAL, AKP

CHP OHAL'de Yeter Forumu sonuç bildirgesi yayımladı!,,,,,,,,,,,,,,,,,Türkiye bir KURTULUŞ SAVAŞI veriyor. chp neyle uğraşıyor görüyoruz halk olarak.

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
ohal derhal sonlandirilmali 2018-01-15 18:37:13 @OHAL, AKP

OHAL uzatılması konusuna da değinen Feyizoğlu, başta FETÖ ve PKK olmak üzere tüm terör örgütlerinin OHAL’in uzatılmasını istediklerini ileri sürdü. Feyizoğlu, “OHAL’in verdiği yetkilerin terörle mücadele açısında faydası olmadığını görüyoruz. 3 ay, 5 ay, 6 ay, kabulümüzdür. Türkiye çok ağır bir saldırıyla karşı karşıya kalmıştır. OHAL’in uzatılması başta FETÖ ve PKK olmak üzere, terör örgütleri tarafından memnuniyetle karşılanmaktadır. İstedikleri OHAL’in sürekli uzatılmasıdır. Çünkü OHAL uzatıldıkça Meclis devre dışı bırakılmaktadır. Meclis’ten geçmesi gereken kanunlar OHAL KHK’ları ile yapılmaktadır” diye konuştu.

Beğenmedim! (0)
Avatar
aydın 2018-01-15 18:04:25

soytarılık yapmayın,toplumda nasıl algılanıyorsunuz
pkk teror orgutu degik diyen pkk piyonu hdp ile saf tutarsan
istanbula pkk cı il başkanını seçtirirsen
halk derki bunlar pkk yı korumak için olaganustu hali istemiyor.bu millet eşek degil.sizin gibi başını kuma gommuyor soytarılar

Misafir Avatar
fetocular meclisi bombalamisti 2018-01-15 18:35:32 @aydın

fetocular meclisi devre disi birakmak istemislerdi ohal sayesinde meclis devre disi buna en cok fetocular pkk lillar seviniyordur

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
☪ ☪ ☪ CHP ☪ ☪ ☪ KILICDAROGLU ☪ ☪ ☪ CHP ☪ ☪ ☪ CHP 2018-01-15 18:32:57 @aydın

☪ ☪ ☪ CHP ☪ ☪ ☪ KILICDAROGLU ☪ ☪ ☪ CHP
☪ ☪ ☪ CHP ☪ ☪ ☪ KILICDAROGLU ☪ ☪ ☪ CHP
☪ ☪ ☪ CHP ☪ ☪ ☪ KILICDAROGLU ☪ ☪ ☪ CHP

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Yazıklar olsun. 2018-01-15 18:07:17 @aydın

Türkiye sınır ötesi savaşı veriyor, askerimiz devleimiz sınırlarımızı namusumuzu vatanımızı koruyor bunlar neyle uğraşıyor yazıklar olsun . bu chp yi halabara altında koymayacakmıyız kardeşler? KOYACAĞIZ. chp ve kardeşi hdp batacak.

Beğenmedim! (7)
Avatar
Yazıklar olsun.nikli 2018-01-16 01:58:07

ecevit yunanistan a savas ilan ettiginde kibrisi aldiginda ohal mi vardi ?? meclis devre disimiydi ??? mit ordu polis zaten akp nin emrinde kis lastiginin veya varlik fonunun terrorle ne ilgisi varki khk ile yasalasiyor meclis milli irade by pass ayrica savas zamani meclis calismali

Misafir Avatar
meclis hep calismali 2018-01-16 02:03:16 @Yazıklar olsun.nikli

turk milletini temsil ediyor

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Yazıklar olsun.nikli 2018-01-16 02:01:46 @Yazıklar olsun.nikli

cok dogru askerimiz sinirlarimizi koruyor polis de mit de hepsi gorevinde e sorun nedir mecliste calismali kardesim yasalar mecliste cikartilir anladinmi

Beğenmedim! (0)