Diyanet'in kitabında skandal ifadeler: "Eğitim seviyesi yükseldikçe dinden uzaklaşılıyor"

Diyanet’in, öğrencilere ücretsiz dağıttığı, “Peygamber ve Gençlik” kitabında laiklik ve eğitim karşıtı propaganda yapıldı.

Diyanet'in kitabında skandal ifadeler: "Eğitim seviyesi yükseldikçe dinden uzaklaşılıyor"

Diyanet’in, öğrencilere ücretsiz dağıttığı, “Peygamber ve Gençlik” kitabında laiklik ve eğitim karşıtı propaganda yapıldı.

24 Ocak 2019 Perşembe 14:00
Diyanet'in kitabında skandal ifadeler: "Eğitim seviyesi yükseldikçe dinden uzaklaşılıyor"

Ekonomik sıkıntıda olan gençlerin daha fazla ibadet ettiği savunulan kitapta, “Tahsil ile dindarlık arasında ters yönlü ilişkiden bahsedilebilir” denildi.

Diyanet İşleri Başkanlığı’nın milyonlarca lira harcayarak çocuklara ücretsiz dağıttığı, “Peygamber ve Gençlik” kitabında laiklik ve eğitim karşıtı propaganda yapıldığı ortaya çıktı. Eğitim seviyesi yükseldikçe dinden uzaklaşıldığını savunan kitapta, “Seküler alanlarda yüksek tahsil yapmanın dini inanç ve ibadetler üzerinde olumsuz etki yaptığı tespit edilmiştir” denildi.

Birgün'den Mustafa Mert Bildircin'in haberine göre, kitapta, üniversiteli olmayan gençlerin üniversitelilere kıyasla daha düzenli ibadet ettiği belirtildi. Üniversite öğrencilerinin diğerlerine oranla yüzde 8 daha az ibadet ettiğini öne süren kitapta, “Tahsil ile dindarlık arasında ters yönlü bir ilişkiden bahsedilebilir. Seküler alanlarda yüksek tahsil yapmanın genel anlamda dindarlık, özelde dini inanç ve ibadetler üzerinde olumsuz etki yaptığı tespit edilmiştir” ifadeleri kullanıldı.

LAİK EĞİTİM HEDEF ALINDI

Diyanet’in kitabında, laik eğitim karşıtı ifadeler de dikkati çekti. Özellikle yükseköğretimin “yüksek düzeyde sekülerleştirme” potansiyeli taşıdığına vurgu yapılarak şöyle devam edildi: “Türk modernleşme sürecinde de bu potansiyel açıkça kendini hissettirmiştir. Kuşkusuz bu süreci besleyen daha farklı nedenler de söz konusudur. Seküler eğitim veren fakülte ve bölümlerde zaman zaman din ile bilimin karşı karşıya getirilmesi, yükseköğretim sürecinin beraberinde getirdiği sorgulayıcı akademik zihinsel yapıyla dinin eleştirel bir tarzda değerlendirilmesi, üniversite sürecinde öğrencilerin göreceli olarak bireyselleşmeye başlaması ve özgürleşmesi bu bağlamda değerlendirilebilir.”

ATEİSTLİK EĞİLİMİNİ ARTIRIYOR

Kitapta, Türkiye’deki eğitim sisteminin yapısı da “eleştirildi.” Eğitim sisteminin pozitivist yapısının bilinç ile inanç arasındaki bağı zayıflatıcı bir fonksiyon üstlendiğini ileri süren kitapta, eğitim düzeyi artan bireyler arasında dine mesafeli durma eğiliminin de arttığı ifade edildi. Yüksek eğitimli insanların ibadetlere fazla rağbet etmediğini ve ateistlik eğilimi ile din değiştirme oranlarının fazla olduğunu öne süren kitapta, “Bu durum genel anlamda modernite ve sekülerizmin geleneği sorgulayıcı, hatta dışlayıcı tutumunun yansıması olarak kabul edilebilir” düşüncesi paylaşıldı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Firat 2019-01-24 14:18:18

Bunu söyleyen alçak devletin diyaneti

Misafir Avatar
HUZUR İSLAMDA. 2019-01-31 09:46:01 @Firat

İslama gir ilim öğren, fen öğren, fizik, kimya matematik öğren. uzaya git, yer bilimi, gök bilimi yap ama İslamdan uzak kalma. İslam okumayı ,çalışmayı, araştırmayı, icat etmeyi, ahlakı, edep i, saygıyı, emreder. edepsizliği, ahlaksızlığı tembelliği , miskinliği men eder. işte bu yüzden HUZUR İSLAMDA

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
hep beraber buyrun kardeşler 2019-01-29 10:44:05 @Firat

ALLAHUEKBER ,ALLAHUEKBER ALLAHUEKBER

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ULUSALCI PARTİ 2019-01-25 22:53:01 @Firat

yaşasın ulusalcı parti

https://ulusalcipartisitesi.wordpress.com/

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ULUSALCI PARTİ 2019-01-25 22:52:03 @Firat

diyanet akpnin fetva merkezi

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ULUSALCI PARTİ 2019-01-25 22:51:15 @Firat

ulusalcı parti deizmi savunur

https://ulusalcipartisitesi.wordpress.com/

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Batuhan 2019-01-24 19:22:54 @Firat

Hayır :: Eğitim seviyesi yükseldikçe SAHTE DİN den uzaklaşıyor insanlar. Sizin çalışmalarınız Allah'ın dinine ait çalışmalar değil. KISACASI : İnsanlar eğitildikçe akıllanıyor ...! Gerçek budur.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Kula kulluk Etmeyen Müslüman 2019-01-24 18:51:20 @Firat

Aslında Eğitim Seviyesi yükseldikçe, Dinden uzaklaşan falan yok. Din diye yutturdukları, RİYA, KÖRÜ KÜRÜNE SADAKAT, HATTA ŞİRKTEN insanlar uzaklaşıyor. Okuyan, araştıran, sorgulayan GERÇEK DİN anlayışı ortaya çıkıyor. Tabi ki bundan selefi din anlayışı rahatsız olacak...

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Kısacası 2019-01-24 18:25:36 @Firat

SÖZÜN ÖZÜ= Eğitim seviyesi yükseldikçe bilinç ve zeka yükseliyor ve din kavramının çaresizliğe, bilinmezliğe ve korkulara dayalı mit (masal) olduğu anlaşılıyor ve aklın emrettiği şekilde dinin boş olduğunu anlayan bireyler dinden uzaklaşıyor. Bu nedenle yobazlar eğitime düşmandır.

Beğenmedim! (0)
Avatar
Şarti 2019-01-24 14:49:52

"İslamın şartı beştir" diyen halt etmştir. Önce eğtim şart

Avatar
fatsalı 2019-01-24 14:11:48

ülkemdeki en büyük sorun eğitimsizlik nedenide kabak gibi ortada istemiyorlar cahiller

Misafir Avatar
aynen katılıyorum 2019-01-24 14:19:21 @fatsalı

Yüksek okullarda özellikle ortaookuldan itibaren dini eğitime daha çok ağırlık verilmeli, lisede, üniveristede diğer derslerin üstünde dini ağitim bilgisi verilmeli öğrencilere. 68 kuşağı hala dinsizlik yayıyor gençlere.

Beğenmedim! (12)
Avatar
Asena 2019-01-24 14:19:16

Ee diyanetin tespiti doğru yani. Okumayan cahil tabiki dine sarılacak. Okuyanlar bilime ilimle uğaraşaklar bundan daha doğru ne olabilirki. Bütün mesele bilim üretecek eğitim sistemini güçlendirmektir. Laik eğitim sistemini yok ederek, imam hatiplilerle bilimi nereye kadar geliştirebilirsinki!

Avatar
Semih 2019-01-24 14:14:42

Ben zaten bunu hergun diyorum.bak diyanet nasilda korkuyo egitimden kadindan.cok dogrudurki en fakir ve egitimsiz toplumlar islam ulkeleridir.sebebide bu kafalardir.insan hem laik hemde inancli olamazmis.kafa bu iste.malesef gelismenin biimin onunde en buyuk engel dini somuren kafalar yuzundendir.dunyann hertarafinda boyledir din yukari fakirlik ve bilimsellik tabana.din asagi bilim ve zenginlik yukari.dunyann butun dinlerinde aynidir bu.

Misafir Avatar
CEVAP 2019-01-24 20:05:32 @Semih

chp ve solcular dincileri sevmezler dogru ama dindarlara saygilidirlar! Sen dindar oldunda ne oldu ? soyguncularin dincilerin ve cüppelilerin pesindesin.iste bu yüzden yobazlara karsiyiz!

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
SORU??? 2019-01-24 14:45:38 @Semih

Bu chp dine neden karşı? dindarı neden sevmezler? kendileri neden dindar olmuyorlar? ÇÜNKÜÜÜÜÜ NASİP YOK , NASİPSİZLERRRR.

Beğenmedim! (17)
Avatar
köylü 2019-01-24 14:27:59

din delisi geri zekalı şeriatçılar bilgiden bilimden korkarlar sorgulama yaparlarsa namaz dini yıkılr namaz dini müslümanlığı emevi araplar i,cat etti osmanlıda namza boğdu çocuklarımız namaz dini yüzünden dinlerden nefret ettiler çocuklarımıza islamı
dinini islam ahlakını öğretmeliyiz

Misafir Avatar
: @köylü x-------cevap cevap 2019-01-24 20:09:53 @köylü

Hasiktir godos.!!!

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
: @köylü x-------cevap 2019-01-24 14:50:00 @köylü

t: @köylü x-------------- eyyy cahil. eyyy nasipsiz. bak iyi dinle. dindar olmazsan, Allah ve Resulüne iannsan Allah ın yoluna girmişsin. namaz kılmazsan ibadet yapmazsan o Allah isterse seni Cennetine koyar sana hidayet yollarını açar. ve sen hiç bir şey yapmadan ebedi hayatını kazanmış kurtarmış olursun. veya ibadetlerini yapmadığın derece cezanı çekip Cnnete gidersin. AMMMAAA. Böyle gavurluk yapar, dine karşı olursan Allah a isyan edersen, İslamdan uzaklaşırsan vAllahide billahide Allah bu durumda olanları affetmeyeceğini buyoruyor. kafir olmak sana ne kazandırıyor onu bir düşün, hesapla ondan sonra hayatına yön ver olurmu?

Beğenmedim! (10)
Avatar
Gereksiz 2019-01-24 14:33:51

Eeeeee boşuna dememisler şıh uçmaz, mürit uçurur diye. Bunlara okumayan , düşünmeyen, kıyaslamayan, yorum yapmayan mürit lazım. Anlat dini masalı unutuşun akkoyunlar.

Avatar
ÖZGÜRLÜKCÜ 2019-01-24 14:43:02

CUMHURİYET ÜLKESİNDE BİR DİYANET BAŞKANI BUNU SÖYLÜYORSA BU ÜLKE NE MEDENİ OLUR NEDE TEKNOLOŞİ ÜLKESİ OLUR ALSA OLSA TARİKATLARIN ELİNDE BİATCI OLUR VEDE BEYİNSİZ OLUR HANGİ MÜSLÜMAN ÜLKESİ SANAYİ ÜLKESİ ANCAK ÜMMETCİ OLUR BU DİNCİ KESİMDE BUNU İSTİYOR