banner87

Yeni Şafak yazarı: AKP kaybederse...

Kemal Öztürk'e göre 'AK Parti, parlamentoda kan kaybedebilir.'

Yeni Şafak yazarı: AKP kaybederse...

Kemal Öztürk'e göre 'AK Parti, parlamentoda kan kaybedebilir.'

27 Nisan 2018 Cuma 14:20
Yeni Şafak yazarı: AKP kaybederse...

Yeni Şafak yazarı Kemal Öztürk, 24 Haziran'daki seçimler için "Benim tahminim, insanlar Cumhurbaşkanlığı seçiminde Erdoğan’a oy verirken, rahatsız oldukları her konunun acısını parlamento seçiminde AK Parti’den çıkarabilir" değerlendirmesinde bulundu. 

Öztürk'ün "Milletvekilliğinin kıymeti mi düştü?" başlığıyla yayımlanan yazısının bir kısmı şöyle:

AK Parti’nin iki markası vardır. Biri Genel Başkan ve Cumhurbaşkanı Erdoğan, diğeri partinin kurumsal kimliği. Her iki marka da siyasette oldukça kuvvetli ve kıymetlidir. Önceki yıllarda yapılan araştırmalar iki marka arasında puan farkının çok az olduğu görülürdü. Ancak şimdi yapılan anketlerde Erdoğan’ın kişisel oyunun, parti oyunun 5-6 puan üstünde olduğu ortaya çıktı.
Cumhurbaşkanı seçildikten sonra, Erdoğan’ın marka değerini parlatanlar, partininkini sönükleştirdi. Bu, elinde iki kıymetli değerden birini eriten parti yönetiminin üzerinde çok düşünmesi gereken bir konudur. Düşünmediği gibi bir de, güya AK Parti’yi savunduğunu sanan medya mensupları, ‘Erdoğan’dan başka kimse çalışmıyor’ propagandasıyla bu erozyonu daha da arttırdı.

İktidarın eleştirilen icraatlarını, hatalarını, yanlışlarını partiye ve teşkilatlara yüklediler. İl başkanlarını, belediye başkanlarını görevden alarak, ortadaki kan kaybının sorumlusu olarak parti gösterilmiş oldu. İşte bu da AK Parti’nin marka değerini düşürdü. AK Parti’nin geleceğini de tehlikeye atıyor bu anlayış.

PARLAMENTODA AK PARTİ KAN KAYBEDEBİLİR

Bunun sandığa nasıl yansıyacağını göreceğiz. Benim tahminim, insanlar Cumhurbaşkanlığı seçiminde Erdoğan’a oy verirken, rahatsız oldukları her konunun acısını parlamento seçiminde AK Parti’den çıkarabilir.AK Parti tabanında bu eğilimi görüyorum. Bu kadar kısa süre içinde AK Parti’nin düşen marka değerini yükseltebilirler mi bilemiyorum. Ancak en azından seçim kampanyasında buna dikkat etmek lazım.

Yeni sistemde, parlamento eskisine oranla daha kritik ve önemli aslında. Obama ve Trump döneminde ABD Meclisi iktidarı kilitlemişti. AK Parti parlamentoda çoğunluğunu kaybederse, sadece iktidarı kitlenmez, başta Cumhurbaşkanı olmak üzere, tüm siyasilere yargı süreçlerini bu parlamento başlatabilir.

O yüzden parlamentoyu boş bırakmayın diyorum.

Ha şunu da ekleyeyim. Artık seçmen, her gösterdiğiniz adaya, hatta hak etmeyen, istenmeyen milletvekili adayına oy vermeyecek, sakın unutmayın. Çünkü seçmen kendini yönetimde istikrarı sağlamak için Erdoğan’a oy vermekle sorumlu hissedecek. Ama parlamento seçiminde bu duygu olmayacak.

Baskın seçim oldu ama iyi mi oldu, kötü mü oldu artık sandıkta göreceğiz.

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
52 2018-04-27 14:42:29

ya hangi kan 15 senedir te başına iktidar istedikleri gibi kanun ve yasa çıkardılar ayrıca cumhurda akp den **daha ne istiyorlar gerçekten yeeeeter attık memleketin her bakımdan içine ettiler bunun akp de biliyor ama düşün be kardeşim artık memleketin milletin yajasından resmmen kene gib i yapıştınız ülkeye ***gerçekten sıktınız 15 sene bu dalgamı geçiyorsunuz***

Misafir Avatar
evet 2018-04-27 19:05:24 @52

şerefsizzzz hıhııııhıııı:-)))))))))))))))))

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
hadi hep beraber 2018-04-27 19:04:48 @52

ŞEREFSİZ şakısının söyleyelim.

şerefsizin biri
kendini sanıyor iri
yüreyindeki nefreti
yaptı oni şerefsz.
kendisi şerefsiz başkasına söyler şerefsiz
oyun ister oyundan kaçar şerefsiz
yalanından bıktı millet
kendisi insan değil ille
bu yüzden herkes ona diyor şerefsiz.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ALLAH korusun koç 2018-04-27 17:43:43 @52

AKP kaybederse TÜRKİYE KAYBEDER. bunu düşünmek bile istemiyoruzzz. Türkiyem kalkınmaya büyümeye,gelişmeye devam için AKP. iktidar değişirse bu ülke kalkınmada geri kalmaz sadece terö yeniden hortlar, işgal güçlerinin iştahı kabarır. İMF nin iştahı kabarır. israilin iştahı kabarır. aman kardeşlerim AKP bu ülkenin KALESİDİR. kaptırmak teslim etmek yok.

Beğenmedim! (14)
Avatar
Anca gidersin 2018-04-27 14:27:38

Türkiye Türklerindir!
Saltanat 1 Kasım 1922'de kaldırılmistir.
Gerisi lafi güzaftir.

Avatar
ZEYDİ 2018-04-27 15:03:22

BURASI TÜRKİYE CUMHURİYETİ ARTIK HİLAFET HİÇ BİR ZAMAN OLMAYACAKTİR. ATATÜRKE LAF ATANLAR YERLERİ YALAYACAKLAR BEN DEMEDİM DİYECEKLER. YAŞASIN TAM BAĞIMSIZ TÜRKİYE CUMHURİYETİ.

Misafir Avatar
@ZEYDİ x---cevap 2018-04-27 17:47:02 @ZEYDİ

1975 1980 yılları arası gencim daha 17 18 yaşlarımda. solculuk popüler. diyorlarki sosyalizim gelecek herkes kurtulacak, herkez zengin olacak. nasıl?
zenginden alıpfakire verilecek. devlet herkesse iş verecek bekleee bekleee 1980 darbesi oldu. solculuk bir oyunmuş o zaman anladık. şimdi Sahtekar lar Atatürkçü diye halkı kandırıyor. Bu ülkenin özü İSLAMDIR.

Beğenmedim! (11)
Avatar
Akp ye oy yok 2018-04-27 15:08:21

Fasafiso yazı. .5 para etmez. Akp yalakalık yazarmis

Avatar
Vatandaş uyandı 2018-04-27 15:21:08

Faşist lider Hitler'in tanıtım ve propaganda bakanı Goebbels'in ilkelerini şimdi Kutsanmış Adam kullanıyor. İşte propaganda ilkeleri : (*) Devamlı yalan söyleyin. Mutlaka inanan çıkacaktır. Olmazsa yalana devam edin. Bir yalanı uzun süre tekrarlarsanız, vatandaş o yalana o kadar fazla inanır. (*) Bir yalanı sürekli tekrar ederseniz, yalanın nereden geldiğini unutur ve kendi fikri olarak benimser, savunur. (*) Söylediğin yalan ne kadar büyük olursa o kadar etkili olur. Vatandaşın o yalana inanması o kadar kolay olur. (*) Vatandaş büyük yalanlara, küçük yalanlardan daha çabuk inanır. (*) Halkı devamlı ateşleyin. Soğumasına ve düşünmesine müsaade etmeyin. (*) Hatalı olduğunuzu asla kabul etmeyin, inkar edin. (*) Asla rakibinizin üstün bi yanı olduğunu kabul etmeyin ve fırsat vermeyin, hakir görün.(*) Asla kendinizden başka birine hareket alanı vermeyin (*) Sadece rakibinize odaklanın ve kötü giden her şeyi o'nun üzerine yıkın. (*) Yargıyı kontrol edin. Yargı devlet hayatının efendisi değil, devlet politikanızın hizmetkarı olmalıdır. (*) Her zaman yanınızda yalaka ordusu bulundurun. (*) Her zaman yanınızda vicdansız medya bulundurun.Medya üzerinden bilinçsiz halk yetiştirin ve rakiplerinizi yıpratın. (*) Medya üzerinden prestij ve karizma sahibi olduğunuzu bilinçsiz halka pompalayın. (*) İlk sözünüzü güçlü ve bağırarak söyleyin. Devamlı rakiplerinizi hakir görün. (*) Kandırılmış aydın ve dini liderleri yanınızda bulundurun. Onlar üzerinden herkesi ben yönetiyorum durumu yaratın. DİPLOMALI KANDIRMAYAN VE KANDIRILMAYAN BİR LİDER İSTİYORUZ

Avatar
Mürteza Sudabatmaz 2018-04-27 19:34:00

15 yılda yaptıklarınız meydanda.Yapacaklarınız bundan iyi olmayacak .Zararın neresinden dönülürse kardır.Ülkeyi daha beter yapmadan bunlardan kurtulmak gerek.Yediler yediler doymadılar.

Avatar
MUSTAFA ULU 2018-04-27 18:42:34

KASIM 2016 SEÇİMİYLE AK PARTİYİ 318 VEKİLLİ 4 YILLIK TEK PARTİLİ İKTİDAR YAPTIK
Ancak PARTİMİZ, ERKEN SEÇİMLE İNTİHARI SEÇTİ.

Avatar
Muteşem 2018-04-27 14:39:35

Yalaka Kemal yan çizmeye başlamış.