Toshiba bataryalarıyla elektrikli otomobiller 6 dakika da 320 km yol gidecek

Toshiba'nın elektrikli otomobiller için geliştirdiği yeni nesil titanyum niyobyum anoda sahip bataryaları, 6 dakikada şarj edilerek 320 kilometre sürüş sağlayabilecek.

Toshiba bataryalarıyla elektrikli otomobiller 6 dakika da 320 km yol gidecek

Toshiba'nın elektrikli otomobiller için geliştirdiği yeni nesil titanyum niyobyum anoda sahip bataryaları, 6 dakikada şarj edilerek 320 kilometre sürüş sağlayabilecek.

05 Ekim 2017 Perşembe 15:01
Toshiba bataryalarıyla elektrikli otomobiller 6 dakika da 320 km yol gidecek

Toshiba, 10 yıldır çalıştığı bataryalarda otomobil sektörünü tepeden tırnağa değiştirebilecek ve elektrikli arabaları yaygınlaştırabilecek bir buluşa imza attı. Yeni nesil titanyum niyobyum anoda sahip bataryalar 6 dakika ultra hızlı şarj ile 320 km sürüş sağlayabilecek. Bu, mevcut lityum iyon teknolojisinden 3 kat daha fazla mesafe demek.

3 KAT DAHA FAZLA MESAFE

Toshiba tarafından yapılan duyuruya göre, yeni geliştirilen SCiB bataryalarla sadece 6 dakikalık ultra hızlı şarj ile 200 mil, yani 320 kilometre elektrikli sürüş deneyimi yaşayabilmek mümkün olacak.

Mevcut teknoloji ise bu mesafeyi en az 3 misli daha uzun şarj ile yakalayabiliyor. Prototip yaygınlaştığı takdirde elektrikli arabaların yaygınlaşması kolaylaşabilir ve otomobil sektörü yeni bir çağa girebilir.

Japon üreticinin hızlı şarj ve bataryanın ömrü ve sağlamlığını koruyabilen yeni teknolojisindeki sırrın, elektronların geçişini sağlayan anotlarda kullanılan malzeme olduğu ifade edildi.

Toshiba'nın yeni nesil batarya prototipi

2008 yılındaki SCiB bataryalarında lityum titanyum oksit anotlar kullanan Toshiba, yeni nesil bataryalarda ise titanyum ve çelik alaşımlarda kullanılan yumuşak bir metal olan niyobyum oksit anotlara yer verdi.

Bu da elektrikli araçlarda kullanımı yaygın olan grafit yani yumuşak karbon bazlı bataryalara göre kristalize yapısı sayesinde daha fazla lityum iyonunun depolanmasının önünü açıyor.

Toshiba, yaptığı açıklamada yeni teknolojinin 5 bin şarj döngüsünde dahi kapasitesinin yüzde 90'ını koruduğu ifade edildi.

BENZİN İLE EŞİT DÜZEYDE

Toshiba'nın yeni SCiB hücrelere sahip bataryasının elektrikli araba performansını geliştirmesine kesin gözüyle bakılmasına rağmen Japon şirket, bunun için ne tür bir güç gerektiğine dair açıklamada bulunmadı.

Örneğin Tesla'nın süper şarj cihazları maksimum 135 kW güç sağlarken 85 kilowatt saat bataryaya sahip Model S araçları 426 kilometre sürüş menziline sahip. Toshiba'nın bataryalarının 6 dakikada tam güce ulaşması için daha güçlü bir şarja ihtiyaç duyup duymadığı belirtilmedi.

Öte yandan, daha uzun menzile sahip elektrikli arabalar mevcut. Samsung'un 600 - 700 kilometre sürüş sağlayan elektrikli araba bataryaları bulunuyor. ABD Enerji Verimliliği ve Yenilenebilir Enerji Ofisi'ne göre benzinli araçların ortalama menzili ise 663 kilometre.

Şirketin AR-GE Direktörü Osamu Hori ise yazılı açıklamasında, "Yeni nesil SCiB ve yeni titanyum niyobyum oksit anotların potansiyeli heyecan verici." dedi.

Önerilen Haberler
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.