Türkiye'nin en eğitimli ilçeleri belli oldu

Pamukkale Üniversitesi, ilçelerde 25 yaş üzeri kişilerin kaç yıl eğitim aldığını araştırdı. Araştırmaya göre Kadıköy, Çankaya ve Beşiktaş en eğitimli ilçeler. Türki,ye'nin en eğitimli ilçelerinin siyasi parti tercihinin CHP olması dikkat çekti

Türkiye'nin en eğitimli ilçeleri belli oldu

Pamukkale Üniversitesi, ilçelerde 25 yaş üzeri kişilerin kaç yıl eğitim aldığını araştırdı. Araştırmaya göre Kadıköy, Çankaya ve Beşiktaş en eğitimli ilçeler. Türki,ye'nin en eğitimli ilçelerinin siyasi parti tercihinin CHP olması dikkat çekti

27 Kasım 2017 Pazartesi 10:30
Türkiye'nin en eğitimli ilçeleri belli oldu

Habertürk'ten Ahmet Kıvanç'ın haberine göre, Pamukkale Üniversitesi öğretim üyelerinden Prof. Dr. Ensar Yeşilyurt ve Prof. Dr. Oğuz Karadeniz ile bir araştırma grubu tarafından, 25 yaş üzerindeki kişilerin kaç yıl eğitim aldığını gösteren ortalama okullaşma yılı araştırması, ilk kez ilçeler düzeyinde gerçekleştirildi.

Çalışmaya göre, okullaşma yılının 8-9 (ortaokuldan mezun) olduğu ilçe sayısı 2009’da 7’yken, 2015’te 37’ye yükseldi. 2009 yılında 669 ilçe 4-6 yılda (ilkokul düzeyinde) yoğunlaşırken, 2015 yılında 670 ilçe 5-7 yıl (ortaokul düzeyi) arasına yükseldi.

2009’da ortalama tahsil süresi İstanbul Beşiktaş ve Ankara Çankaya’da 8.5, İstanbul Kadıköy’de 8.4 yıl olarak belirlenmişti. 2015 yılında ise Kadıköy ve Çankaya’da ortalama eğitim süresi 9.3 yıla, Beşiktaş’ta ise 9.1 yıla yükseldi. Bir başka ifadeyle, Türkiye’nin en tahsilli 3 ilçesinde yaşayan 25 yaş üzerindeki kişilerin 2009 yılında ortalama tahsil süresi lise 1 iken, 2015 yılında lise 2’den terk düzeyine çıktı.

EN KÖTÜ İLÇELER

En kötü ilçeler ise Bahçesaray (Van), Pervari (Siirt), Gerger (Adıyaman), Tekman (Erzurum) oldu. Bu ilçelerde 25 yaş üzeri nüfusun ortalama tahsil süresi 2009’da 1.8 yılken (ilkokul 2’den terk), 2015’te 3.3 yıla (ilkokul 4. sınıftan terk düzeyine) yükseldi.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ETÜ Sosyal Politikalar Uygulama ve Araştırma Merkezi Direktörü Prof. Dr. Serdar Sayan, şimdiye kadar iller bazında belirlenen bu önemli eğitim göstergesinin ilk defa ilçeler bazında tespit edildiğine dikkat çekti. Sayan, araştırma sonuçlarının bugün TOBB-ETÜ’de düzenlenecek toplantıda ele alınacağını ifade etti.

Önerilen Haberler
Son Güncelleme: 27.11.2017 12:27
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Nurali Boz 2017-11-27 10:58:30

6 ok"n anlamini bilmeyen chp li olamaz turkiye ne zaman 6 ok"anlamini ogrenirse aydinliga cikmis demektir selam olsun o anlami bilen ve takip edenlere

Misafir Avatar
ege 2017-11-27 13:45:02 @Nurali Boz

Ben AK partili olarak Ak partilileride, bütük Türkiye halkını yemin ederim çok seviyorum. chp ye oy verenleride seviyorum, saygı duyuyorum ama chp yönetim kadrosunu hiç sevmiyorum. çünkü ülkemize hizmet gayeleri yok, işleri güçleri karışıklık çıkartmak. kardeşlerim biz halk olarak bu ülkeyi savunacağız. savunma güvenlik güçlerimize destek olacağız onları seveceğiz. ak parti olarak biz her kesimi kucaklıyoruz. ama farkediyorsunuz sizde chp ayrıştırıyor. insanları küçümsüyor. onları baraj altında koymak boynumuzun borcu olsun. chp seçmeleride oy vermesin chp lütfen. ülkemizin huzuru için.

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
sakarya 2017-11-27 13:40:57 @Nurali Boz

İnsanları ayrıştırmak nasıl olur işte , insanları küçümsemek nasıl olur işte , insanlara hakaret nasıl olur işte isbatı. yok chp ilçeler en eğitimlilermiş. . yahu bununla övüneceğine yani bu yalanla övüneceğine Türkiyenin kalkınmışlığı ile övün, Türkiyenin okma yazma oranının yüksekliği ile övün. yok maya bozuk bunlarda illada fitne sokacaklar, illata hakaret edecek, illada küçümseyecekler. . asıl küçük kendileri farkında değiller.

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
bb 2017-11-27 13:25:41 @Nurali Boz

Ak partiye ve ak partililere iftiralar hep bir tahminden ibarettir. asla gerçek payı yoktur. ama analr öyle bezeyip iftira ve yalan söylüyorlarki cahillerde inanıyor. ya arkadaşlar ajan gazeteler, gazeteciler var terörislik yapmış olanlar var yazı yazıyorlar kanmayın.

Beğenmedim! (1)
Avatar
Antalyalı Attalos 2017-11-27 10:47:20

Aynen Antalya da aynı şekilde.Eğitimli insanların çoğunlukta olduğu,Muratpaşa ve Konyaaltı belediyeleri CHP li,doğudan ve anadolunun çeşitli yörelerinden göçüp gelenlerin çoğunlukta olduğu Kepez ilçesi ise AKP li.AKP nin tabanının eğitimsiz insanlardan oluştuğu bir sır değilki.Onu buraya yorum yazan AKP li hödüklerin yazılarından bile anlayabilirsiniz zaten.

Misafir Avatar
siyaset 2017-11-27 12:30:12 @Antalyalı Attalos

Hadiin ordan len eğtimli siz kime diyorsunuz? batı hayranlarınamı? ülkesini şikayet edenleremi? can dündarlaramı, eren erdemleremi, kılıçdaroğuluna mı? hadiin ordan eğitimliğlermiş! ülkesine ihanet eden, iftira eden, ülkesini şikayet eden okumuşlar, sözde okumuşlar olmaz olsunlar.

Beğenmedim! (5)
Avatar
hakan 2017-11-27 13:05:58

egitimli insani kolay kolay kandiramazsin gidip arastirir koru korune birisine inanmaz

Avatar