Bir toplumda yeni ürünleri ortaya koyabilecek ve her alanda etkinliğini sürdürebilecek yaratıcı bireylere gereksinim duyulur.

Yaratıcı bireylerin yetişmesinde yaşantılar önemlidir.

Yaşantı, kişinin tüm algıları ve etkinlikleri ile kazandığı bilgi ve becerilerdir.

Yaşantı ile eğitim ve kültürlenme arasında yakın bir ilişki bulunur.

Birey bir yandan kendi kültürel çevresini oluştururken diğer yandan da yaşamını devam ettirmeli, sağlıklı, dengeli, uyumlu olmalı, kendini tanımalı ve gerçekleştirmelidir.

Bireyin yaşadığı çevre ile etkileşim içerisine girmesi onu olgunlaşma sürecine götürür.

Bu olgunlaşma süreci ile yaşantılara dayalı öğrenme de gerçekleşmiş olur.

Ezbere dayalı ve geleneksel yöntemlerin kullanıldığı eğitim anlayışında yaşantılara dayalı öğrenmeden söz edilemez.

Bu tür eğitim anlayışında yetişen birey, içinde yaşadığı yenilikleri yakalayamaz, sadece toplumun beklentilerine göre yaşayarak uygucu bir kişiliğe sahip olabilir.

Birey ya içinde yaşadığı grup ile hemfikir olacak, yani uygucu olacak ya da kendini tanıyacak, kendi görüş ve düşüncelerini savunacak, böylece grubun fikir birliğine karşı kendi bağımsızlığını, özerkliğini koruyabilecektir.

Burada dikkat edilmesi gereken nokta, toplumsal kurallarla beklentiler arasındaki dengenin nasıl kurulacağıdır. Bu dengenin kurulmasında ve devam ettirilmesinde kişinin kendini ifade etme olanaklarının kısıtlanmaması, spontanlığının (kendiliğindenliğinin) sürekli geliştirilmesi ve ona yaşantı kaynaklı öğrenme ortamlarının sunulması gerekir.

Yaşantılara dayalı öğrenmede etkili yöntem ve disiplinlerden biri yaratıcı dramadır.

Yaratıcı drama; yaşamsal durumlardan yola çıkarak oyunlar ve canlandırmalarla yeni kurgusal dünyalar oluşturmaktır.

Bu nedenle yaratıcı drama yaşamın kendisi olarak da tanımlanabilir.

Gerçek dünya ile kurgusal dünyanın etkileşiminden örülü olan yaratıcı drama, canlandırmalar yoluyla bir bilinçlenme ve kültürlenme sürecidir.

Yaratıcı dramaya katılım için özel bir beceri ya da yeteneğe ihtiyaç duyulmaz ve yediden yetmişe (öğrenci, öğrenen, yetişkin) herkes katılabilir.

Katılımcılar yaratıcı drama ile kendilerinin merkezde olduğu çeşitili yaşamsal durumları canlandırırlar.

Bu süreç̧ içerisinde çeşitli rolleri üstlenen katılımcı, kendini ve çevresini daha iyi tanır, algılar ve çeşitli öngörüler geliştirir.

Bu nedenle yaratıcı drama çalışmaları aynı zamanda yaşantılara dayalı öğrenmenin kendisidir ve bir başka ifade ile yaşamın erken provasıdır.

Önerilen Haberler
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
MUSTAFA ULU 2018-08-01 19:32:03

MENDERES-DEMİREL-ÖZAL; ATATÜRK ÜN FABRİKALARINA YANDAŞ SEÇMEN DOLDURUP İFLAS ETTİRDİLER=YAŞAYARAK ÖĞRENDİK+KEMAL DERVİŞÇİ TASFİYECİLERİ GETİRDİK CUMHURİYET DEĞERLERİNİ TASFİYE ETTİRDİK=YAŞAYARAK ÖĞRENDİK+ÇALIŞMADAN ÜRETMEDEN AVANTADAN YAŞAMAK İSTEDİK=MÜFLİS VE PAZAR OLDUK VE BORÇ KARŞILIĞI BÖLÜNMENİN AREFESİNE GELDİK=YAŞAYARAK ÖĞRENDİK=ANCAK BİZ BUNLARI YAŞAYARAK ÖĞRENMEK YERİNE AKILLA BİLİMLE DÜŞÜNSEK ONA GÖRE GELECEĞİ PLANLASAYDIK BU DURUMA DÜŞMEZDİK…
HERŞEYİ BİLEN MİLLET ATATÜRK ÜN YOLUNDAN SAPMANIN BEDELİNİN PARÇALANMAK OLDUĞUNU DA PEK ALA BİLİYORDU…ANCAK DOĞRUYU SEÇMEK=TERCİH ETMEK NEFSİNİN İŞİNE GELMİYORDU…GELİNEN NOKTANIN HER ADIMINDA SUÇ UN % 51’ İ SEÇMENDEDİR…

Avatar
Songül Başbuğ 2018-07-29 10:13:08

Ezberci eğitim yaklaşımlarında bizim dışımızda olan her şey merkezde(Bu çok sıkıcı ve itici) yaratıcı dramada biz merkezdeyiz. Bu harika

Avatar
Ümit baştuğ 2018-07-29 10:39:32

Yaşayarak yaşamı öğreten ve yaşayacaklarımızın yaşamadan görebilme dışardan bakabilmek için bir ön provadır yaratıcı drama ,,,

Avatar
Hatice Özgen 2018-07-29 11:32:54

Okul öncesi eğitim öğretmeniyim. “Yaratıcı Drama” Eğitim ve Öğretimin en önemli unsuru. Sosyal ilişki dengesinin kurulması, özgün ifadenin oluşması ve aktarımı, başkalarının duygularını fark edebilme, toplumdaki diğer bireylere saygı gibi sosyal beceriler yanında akademik unsurlarla planlanan kavramsal bilgi ve becerilerin kazanılmasında yegane eğitim öğretim aracıdır.Türkiye’ de yaratıcı dramanın gelişimi için öncelikle İnci San hocamız ve siz değerli Ömer hocamızı çalışmalarından dolayı tebrik ederim. Türk Milli Eğitiminde katkılarınız çok büyük. Sonsuz teşekkürler.

Avatar
Semra Zaim Ünal 2018-07-29 12:38:24

Yaratıcı dramanın bi güzel yanıda katılım şartı.

Avatar
Deniz KÖKTAN 2018-07-29 13:23:11

Yaratıcı Drama insanların kendini dogru ifade edebilmesi, duygu ve dusuncelerini dogru bir sekilde aktarabilmesine olanak saglayan, bakmak ile görmek arasindaki farki yasayarak en iyi sekilde ogretebilen harika bir yontemdir. Yaratici drama duyarli, birbirini dinleyen, sorunlar karşısında çözüm uretebilen bireylerin yetismesine olanak saglarken en onemlisi stres ortamindan uzaklasmamiza yardimci olabilen ve bizi ozgurligimize kavusturabilen gulmenin ve mutlu etmenin guzelligini yasayarak hissettirebilen bir yontemdir. Yaratici dramanin tum cocuklara degmesini ve bu guzellikleri yasayarak ulkemize baris ve huzuru asilamalarini diliyorum.

Avatar
Kemal Akbayrak 2018-07-29 13:58:17

Pilot yetiştirmek için uçaklardan pahalı simulatörler kullanılır. Gel otur koltuğa, kaldır uçağı denmez. Olgunlaşması, pişmesi için saatlerce simulatörlerde eğitim verilir. İnsan yetiştirme ideali olan eğitimciler de 'hayat okulunda' öğrenirsin demek yerine gerçek hayatın kesitlerini eğitim süreçlerine dahil ederler. Yaratıcı drama da bu eğitimciler için en ekonomik simulatör cihazlarıdır aslında...

Avatar
Ayşe Topal 2018-07-29 18:14:16

"...Yaratıcı Drama, yaşamın erken porovasıdır." En çok ta bunu hayata geçirecek egitim programlarına, ihtiyacı var Türk Milli eğitiminin.
Bu tür bir rehberliğe ihtiyacı var çocuklarımızın. Teşekkür ederim.