2019’da online alışverişte neler aldık?

2019’da online alışverişte neler aldık?

iyzico, 2019 online alışveriş panoramasını bir infografikle duyurdu

2019 senesinde, en çok alışveriş yapılan kategori, en çok kullanılan ödeme metotları, sektörlere göre harcama yüzdeleri ortaya çıktı.

Finans teknolojilerinin etkin biçimde kullanımına dönük teşebbüslerde bulunan ve 30 binden fazla e-ticaret sitesinin ödeme alt yapısını sağlayan iyzico’nun verilerine göre Türkiye’de online alışverişin getirdiği hızı ve çeşitliliği seviyoruz. Verilerin ortaya çıkardığı sonuçlar ödeme alışkanlıklarımızla alakalı pek çok ayrıntısı da gözler önüne seriyor.

Sevdiklerimizi çiçekle mutlu ettik

Tekstil ve hazır giyim ürünleri daimilik arz eden bir ihtiyaç olduğu için ve bu alandaki tüketim daim olduğundan, giyim sektörü dâhil etmediğinde ortaya çıkan neticeye, göre online alışverişte çiçek ve elektronik kategori olarak öne çıkıyor. Bu iki sektörde 2018’de yapılan harcamalara göre dikkate değer artış mevzubahis oldu.

2018’e göre kozmetik (%4) ile hane, bahçe ve büro dekorasyonu (%14) alışverişinde azalma yaşanırken, çiçek (%37) ve elektronik (%25) alışverişinde harcamalar artış gösterdi.

Gece alışveriş yapan iade ediyor

Verilere göre son senelerde 14.00-15.00 saatleri arasında alışveriş yapmayı seçenek ediyoruz. Gece 23.00-24.00 saatleri arasında yapılan alışverişlerde ise iade oranları dikkat çekiyor. Bu saatlerde yapılan alışverişlerdeki iade oranları, diğer saatlerde yapılan alışverişlerdeki iade oranından %40 daha fazla. 2019’da 02.00-06.00 saatleri arasında en fazla alışveriş yapılan kategorinin bebek ve çocuk ürünleri olması, gecelerin en uykusuzlarının anne-babalar olduğunu gösteriyor.

Okullarla beraber sepetimizi de doldurduk

Verilere göre en fazla alışveriş yaptığımız mevsim hazan mevsimi oluyor. Bu vaziyette elbette Eylül ve Ekim aylarının okula dönüş dönemi olmasının tesiri büyük. Sepet meblağı açısından bakıldığında en pahalı alışverişi Ocak ayında yaptığımız anlaşılıyor. Öyle ki, 2019’da en yüksek ay 187 lira sepet meblağıyla Ocak olurken, sepet meblağı en düşük aylar 133 lira ile Ağustos ve Aralık ayları oldu.

Uygun ücretli ürünler tercih ettik

İşlem adetleri 2016 itibarıyla artış gösterse de, sepet meblağlarının azalması, alışverişlerde uygun ücretli ürünleri tercih ettiğimizi gösteriyor. Bu vaziyet, alışverişte en ehemmiyetli kriterin ücret olduğunu ortaya koyuyor.

Mobilden hızlıca almayı tercih ettik

Ödeme yolu olarak 100 liranın altındaki işlemler için mobil alışverişi tercih ederken, 100 liranın üzerindeki harcamalarımızı masaüstü bilgisayar kullanarak yapıyor ve ürünü ayrıntılıca incelemeyi tercih ediyoruz. Bununla birlikte 2019 sene nihayetinde mobilden yapılan işlem adedi, masaüstünden yapılan işlem adedini geçti. Bu durum da yeniden ücretin ilk seçenek olduğunu ve sepet meblağlarının yüksek olmadığını gösteriyor.

Taksitli alışverişten uzaklaşıyoruz

2017-2019 aralığındaki online ödeme seçeneği değerlendirildiğinde veriler taksitli alışverişin azaldığını ve tek çekim ödemenin arttığını gösteriyor. Taksit sayısı olarak en fazla 3 taksit seçenek edildi.