‘Glovo’ hızlı girdi hızlı çıktı, ‘Getir’ kaptı

‘Glovo’ hızlı girdi hızlı çıktı, ‘Getir’ kaptı

Birkaç ay önce aldığı yatırımla İspanya’nın Unicorn’larından biri olan Glovo, Türkiye’den çıktığını duyurdu

Rakiplerinden Glovo’nun Türkiye pazarından çekilmesine ait ilk reaksiyonlar Twitter’da geldi. Getir CEO’su Nazım Salur ise işsiz kalan Glovo kuryelerine kapılarının açık olduğunu izah etti. Türkiye’ye 1.5 yıl önce giren ve hızlı büyüyen Glovo’nun CEO’su kısa müddet önce Türkiye’de büyüme hedefleri olduğunu da izah etmişti. Bu yüzden teslimat servisi Glovo’nun bu çıkışı sürpriz oldu.

Yakın vakitte Pizza Portal’ı satın alarak Polonya pazarına giriş yapan Glovo, aldığı yatırımı operasyon hudutlarını genişletmek için kullanacağını izah etmişti. Glovo Türkiye Genel Müdürü Austin Kim, “Glovo’nun teslimat uygulamaları pazarına getirdiği bakış açısı Türkiye’de de karşılık buluyor. Türkiye’de her geçen gün artan kullanıcı ve teslimat sayımız da bunu kanıtlıyor. Şirket CEO’su da Türkiye’ye güveniyor. Yatırım sürecindeyiz. Son 2 aydır yatırım yapıyoruz” izahını yapmıştı. Günlük 10 bine yakın sipariş teslim eden Glovo Türkiye’de İstanbul, Ankara ve İzmir’de olmak üzere üç farklı şehirde faaliyet gösteriyordu.

“Keşke geldikleri gibi gitmeselerdi”

Glovo Türkiye’nin çalışanlarına kapılarının açık olduğunu belirten Getir Kurucusu Salur, Twitter’dan şu izahı yaptı: “Bizimle benzer kulvarda Türk tüketicisine hizmet veren ve pazarın büyümesine katkı sağlayan Glovo, Türkiye’den çekileceğini izah etmiş. Hizmet verdikleri diğer pazarlarda kendilerine muvaffakiyet diliyorum. Glovo Türkiye çalışanlarına da Getir’in kapısının açık olduğunu belirtmek istiyorum” dedi. Banabi’nin yaratıcısı Yemeksepeti’nin Kurucusu ve CEO’su Nevzat Aydın ise Twitter’da “Aylardır ara vermeden üzerimize çamur atarak reklam kampanyası yapan Glovo, Türkiye’yi ayrılıyormuş. Üzüldüm, keşke bu ülkeye yatırıma devam edip, geldikleri gibi gitmeselerdi” yorumunda bulundu.