İşsizlik başvuruları yüzde 42 arttı

İŞKUR'a yapılan başvurularda yüzde 42 artış yaşandı. 329.822 üniversite mezunu iş arıyor.

08 Kasım 2017 Çarşamba 10:35
İşsizlik başvuruları yüzde 42 arttı

İŞKUR'a başvuranlar geçen yıl ocak — eylül döneminde 2.496.000'ken bu sayı bu yıl yüzde 42 artışla 3.553.000'e dayandı. İş bekleyenler arasında 708 doktora mezunu, 12.366 yüksek lisans ve 329.822 üniversite mezunu yer alıyor. Sadece Eylül 2017'de kuruma başvuran işsiz sayısı 489.000'i aştı. 29.000 engelli de iş bekliyor.

Cumhuriyet'ten Şehriban Kıraç'ın haberine göre, eylül ayında İŞKUR vasıtasıyla 74.747 kişi işe yerleştirilirken bunların yüzde 63'ü erkek, yüzde 37'si kadın oluştu. Sadece Eylül 2017'de kuruma başvuran işsiz sayısı geçen yıla göre yüzde 26 artış göstererek, 386.000'den 489'e çıktı. Hükümet Şubat 2017'den itibaren büyük bölümünü İŞKUR kaynaklarından sağlayarak var olan istihdam teşviklerine yenilerini ekleyerek, her yeni istihdam için asgari ücret düzeyinde sigorta primi ve vergilerin tümü için destek sağlamaya başlamıştı.

İŞKUR'a kayıtlı işsizlerin öğrenim durumlarına bakıldığında 708 tanesi doktora mezunu, 12.366 tanesi yüksek lisans ve 329.000'i üniversite mezunlarından oluşuyor. İşsizlik sigortasının uygulanmaya başladığı Mart 2002'den bu yılın eylül ayı sonuna kadar fona 8.849.220 kişi başvuruda bulundu.

İŞKUR tarafından yapılan değerlendirmelerin ardından başvuranlardan 5.647.021 kişiye, 17.518.579.747 liralık ödeme yapıldı. Her yıl ortalama 10 milyar lira büyüyen İşsizlik Sigortası Fonu'nun, olağan işleyişiyle bu yıl sonunda 116 milyar lirayı aşması bekleniyor.

Son Güncelleme: 08.11.2017 10:35
Anahtar Kelimeler:
İşsizlikIşkur
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Şevki.. 2017-11-08 10:57:24

millet aç. perişan..akp.de yeni saraylar. yapıyor..3000 odalı olur..siz 300 dediğine bakmayın..nasıl olsa ceplerinden çıkmıyor..milletin parası..çift örtülü ödenek harca ağam harca..bol bol harca..
mazlumun parasını akp yer..başkasına yedirmez..zaten mazlumun parası haramdır..YENİLMEZ..yiyenleri de Allah görüyor. vebal onlara aittir..herkes akp.den tiksiniyor artık..tabiiki tiksinmeyenlerde var.??!?!!!
iyi partiye oy verelim..millet...
TEDBİRLİ OLUN.... İYİ PARTİ YETKİLİLERİ...karşınızda bitirim akp. vardır..trafolara yine kedicikler girebilir..veya başka neler olabilir ..TİLKİ TUZAKLARI..aman dikkat !!

Misafir Avatar
eren 2017-11-09 20:51:56 @Şevki..

tayip ne yapsaydı florya köşkünde mi yaşasaydı

Beğenmedim! (0)
Avatar
Antalyalı Attalos 2017-11-08 10:48:43

AKP nin sahte cennetinin iflası başladı.Özelleştirmeden elde edilen ve cumhuriyetin bütün kazanımlarını talan eden AKP üretemeyen ,yeni yatırımlar yaptıramayan bir ekonomik model yarattı.Halbuki Atatürk diyorki,çalışmadan üretmeden rahat yaşamak isteyen ülkeler,önc istikbalini sonra istiklalini ve en son da hürriyetlerini kaybeder.İşte geleceği görme budur.

Misafir Avatar
ntalyalı Attalos x**hadi lennn 2017-11-08 17:50:03 @Antalyalı Attalos

Cumhuriyet tarihinin en çalışkan hükümeti AKP dir. ya hesap bilmiyorsun ya aklın yok yada için başka dışın başkadır.

Beğenmedim! (2)
Misafir Avatar
ülkem 2017-11-08 13:47:45 @Antalyalı Attalos

2001 yılı işsizlik oranı bu günden yüksekti. işblmezler iftira ve fitne peşindeler.

Beğenmedim! (4)
Misafir Avatar
Mardin/idil.. 2017-11-08 10:53:02 @Antalyalı Attalos

akp.ye Mardinliler olarak artık oy vermeyeceğiz..hdp.ye de oy vermeyeceğiz..
oylarımız iyi parti ve chp.yedir..
buradan ilan ediyoruz..akp.ye vermeyiz..

Beğenmedim! (0)
Avatar
zeytin 2017-11-08 11:13:24

Hani evet verince issizlik yok olacakti xD

Avatar
Yaziklar olsun 2017-11-08 14:36:34

15 senedir tek baslarina iktidarlar, bu sans kolay kolay kimseye nasip olmaz, gelinen durum issizlik, borc, hukuksuzluk, dis dunyada buyuk basarisizlik, saymakla bitmez

Misafir Avatar
Cevap yazan hiyara cevap 2017-11-08 16:26:30 @Yaziklar olsun

esas sen gozunu ac, beynini yikamislar senin burnunun ucunu bile goremiyorsun pis troll

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
Yaziklar olsun x a cevp 2017-11-08 15:54:00 @Yaziklar olsun

vay manyak vay, dünyadan haberin yok. kör manyak defol. gerzek. Türkiye çağ atladı, akp öncesi Türkiye batmıştı be manyak. neden bahsediyorsun sen?

Beğenmedim! (4)
Avatar
TC 2017-11-08 11:44:21

hani verdigin sozler hani ettigin yeminler
hal ve gidis notunuz 0 acaba su secimlere kadar 0 notunuzu yukseltmek niyetindemisiniz yalansiz riyasiz

Avatar
ispat. iftiracılar utansın. 2017-11-08 14:17:56

2002
Başbakan: Bülent Ecevit
İşsizlik oranı %10.333
***********************************
işgücü İstatistikleri, Mayıs 2017
İşsizlik oranı %10,2 seviyesinde gerçekleşti

Misafir Avatar
ülkem 2017-11-08 17:52:09 @ispat. iftiracılar utansın.

LEYLEKLERE İMF yi başımızdan def ettikya.

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
Cevap 2017-11-08 14:29:41 @ispat. iftiracılar utansın.

Senin 2002 issizlik rakamlarin dogrumu bilmem amma, Ecevit zamaninda dis borc 130 milyar dolardi simdi ise tam 434 milyar dolar.

Beğenmedim! (0)
Avatar
yalancı KHAROLSUN 2017-11-08 14:19:11

İşsizlik başvuruları yüzde 42 arttı
İŞKUR'a yapılan başvurularda yüzde 42 artış yaşandı. 329.822 üniversite mezunu iş arıyor.******************2002
Başbakan: Bülent Ecevit
İşsizlik oranı %10.333
***********************************
işgücü İstatistikleri, Mayıs 2017
İşsizlik oranı %10,2 seviyesinde gerçekleşti

Avatar