
Ofislerin hijyen harcaması ciddi oranda artacak
Covid-19 nedeniyle son iki aydır işlerini evden yürüten ofis çalışanları ile işverenler kontrollü bir program ve önlemlerle geri dönüşe başladı. Günlerdir ofis hazırlıkları için çalışan işverenler normalleşme sürecine yönelik yaptıkları hazırlıkları, çalışanlar da işverenlerden taleplerini iş yerlerine ofis malzemesi sağlayan Avansas'ın “Covid-19'un İşyerlerindeki Etkisi" araştırmasında paylaştı.
Normalleşme süreci sonrasında işyerlerinin hijyen, sağlık önlemi ve çalışma düzeni gibi beklentilerinin merkeze alındığı araştırmaya, 81 ilden toplam 5 bin 394 kişi katıldı. Araştırma, salgının Türkiye’ye ulaştığı Mart ayından bugüne kadar geçen süreçte; Covid-19 pandemisi ve sonrasında tüketicilerin işyerlerinde alınması planlanan önlemlerle ilgili beklentilerini ve normalleşme süreciyle ilgili öngörülerini ortaya koydu.
YÜZDE 90 HİJYEN VE TEMİZLİK HARCAMALARININ ARTACAĞINI ÖNGÖRÜYOR
Yapılan araştırmanın sonuçlarına göre; pandemi süreci ile işyeri hijyeni de hem işyeri sahipleri hem de çalışanlar açısından merkeze alınan bir konu haline geldi. Araştırmaya göre; işyerlerinin yüzde 90’ı pandemiyle birlikte hijyen ve temizlik ürünlerinin işyeri harcama kalemleri arasında payının artacağını öngördü. Katılımcılar arasında; hijyen harcamalarının artacağını düşünenlerin oranı 50’den az sayıda çalışana sahip işyerlerinde yüzde 47 iken, 50’den daha fazla çalışana sahip işyerlerinde ise yüzde 43 oldu.
İŞYERLERİ HİJYEN VE SOSYAL MESAFE UYARILARINI DİKKATE ALIYOR
Araştırma sonuçlarına göre; Covid-19 pandemisinin ülkemizdeki yayılım oranının artmasıyla birlikte işyerlerinde alınan hijyen önlemlerinde de gözle görülür bir artış yaşandı. Katılımcıların yüzde 99’u çalıştıkları işyerinde salgın nedeniyle kısmi ya da kapsamlı olarak hijyen ve sosyal mesafe ile ilgili yeni düzenlemelerin yapıldığını belirtti.
“İLK PANİĞİN YERİNİ UZUN VADELİ YENİ BİR HİJYEN ANLAYIŞI ALDI”
İşyerlerinin yeni normalleşme süreciyle ilgili beklentilerini üst düzeyde karşılayabilmek için bu araştırmanın oldukça önem taşıdığını belirten Avansas Genel Müdürü Sedat Anak; “İçinde bulunduğumuz Covid-19 dönemi gerek ev gerek de işyeri hijyenini en önemli önceliklerimizden biri haline getirdi. Tüketici davranışlarını değerlendirdiğimizde; Mart ayı itibarıyla temizlik ve hijyen ürünlerine talebin yüzde 30 oranında arttığını gözlemledik. Bu kategorilerin ağırlığı toplam satışlarımız içinde yüzde 50’den yüzde 60 seviyesine yükseldi. Avansas olarak buradan çıkardığımız sonuç; ilk paniğin yerini uzun vadeli yeni bir hijyen anlayışına bıraktığı yönünde. Bu nedenle, hayatın normale dönmesinden sonra, özellikle yeniden bir arada çalışacağımız süreçte işyerlerindeki hijyen koşullarının daha fazla merkeze alınacağını öngörüyoruz” dedi. Anak yaptığı açıklamada; salgın döneminde artan taleplere istinaden ürün portföylerini genişlettiklerini, dağıtım ağının hijyenik şartlara uygunluğundan emin olarak özellikle maske, eldiven, el ve yüzey dezenfektanı ihtiyaçlarını eksiksiz karşılayabilmek için ayrıca çalışmalar gerçekleştirdiklerinin de altını çizdi.
İŞYERİNDEKİ ÇALIŞAN MOTİVASYONUNU VE BAĞLILIĞINI HİJYEN KOŞULLARI BELİRLEYECEK
Kapsamlı araştırmanın sonuçları çalışanlardaki hijyen farkındalığının Covid-19 süreciyle birlikte arttığını ortaya koydu. Sonuçlara göre;
• İşyerlerinde normalleşme sürecinin başlamasıyla birlikte alınacak önlemlere uyum gösterileceğini düşünenlerin oranı yüzde 99.
• İşyerlerinin yüzde 80’i hijyen önlemlerinin alınmasının çalışan bağlılığı ve motivasyonunu arttıracağını düşünüyor.
• Her 10 işyerinden 9’u işyerlerine dönüşlerde tek kullanımlık mutfak malzemeleri kullanılmasının önemli olduğunu düşünüyor. Tek kullanımlık malzemelerin kullanılmasına önem veren öncelikli sektörler ise; eğitim, sanayi, hizmet, sağlık, perakende ve medya/reklam.
• Her 10 işyerinden 9’u yeni bir oturma düzenine geçilmesine önem verdiğini vurguluyor.
• İşyeri sahiplerinin yüzde 21’i tam olarak normal çalışma sürecine geçişin Ağustos ayı ya da sonrasına kalabileceğini düşünüyor.