E-Ticaretin Geleceğini Şekillendirmesi Beklenen Trendler

E-Ticaretin Geleceğini Şekillendirmesi Beklenen Trendler

Gelişen teknolojik ilerlemeler ve e-ticaret sektöründeki kıyasıya rekabet ile yaşanan değişimler işletmeleri müşteri deneyimini geliştirmenin ve daha yüksek satışlar elde etmenin yeni ve güçlü yollarını aramaya itiyor

Gelişen teknolojik ilerlemeler ve e-ticaret sektöründeki kıyasıya rekabet ile yaşanan değişimler işletmeleri müşteri deneyimini geliştirmenin ve daha yüksek satışlar elde etmenin yeni ve güçlü yollarını aramaya itiyor. Bu da e-ticaret sektöründekilerin yapay zekadan yararlanmasını, bulut tabanlı sanal sunucu seçeneklerini araştırmasını, hızlı teslimat ve güvenli ödeme seçeneklerine dair çözümler üretmesini zorunlu kılıyor.

E-ticaretin geleceğini şekillendirmesi beklenen ve marka sadakati oluşturmaya yarayan trendlere göz atarsak ilk sırada artırılmış gerçeklikten söz edebiliriz. Çevrimiçi alışverişte artırılmış gerçeklik (AR), müşterilerin aradıkları ürün veya hizmetin 3D sürümünü görmelerine ve “odalarında” görüntülemelerine yardımcı olan benzersiz bir teknoloji. Mobil alışverişte kullanıcı deneyimine yeni bir boyut kazandıran artırılmış gerçekliği ürünlerinize veya hizmetinize dahil etmek için neler yapabileceğinizi düşünmeniz öneriliyor.

Kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve gelirlerini artırmak için günümüzde işletmeler, müşterileriyle güçlü ilişkiler kurmayı hedeflemekte. Bunun için müşterilerden yapay zeka (AI) ile toplanan veriler, kişiselleştirilmiş ve alakalı alışveriş deneyimleri oluşturmaya yardımcı olması için kullanılıyor. Aslında yapay zeka, uzun süredir e-ticaret için önemli bir oyun değiştirici. Alexa ve Siri’nin hayatlarımıza girmesinin ardından, yapay zeka ve makine öğrenimi, kişiselleştirilmiş müşteri deneyimini farklı bir boyuta taşımış durumda. Akıllı hoparlörler, sohbet robotları ve sesli yardımcılar gibi yapay zeka bileşenleri çevrimiçi ürün arama ve alışverişte kullanıcı verilerini toplamanın seçkin yöntemlerinden. Alıcının beğenisine veya zevkine uygun potansiyel ürünler, özelleştirilmiş bir alışveriş deneyimi yaratmada oldukça işlevsel. Araştırmalar, kişiselleştirilmiş deneyime yönelen perakendecilerin %25 civarında gelir artışlarına sahip olduğunu gösterdiğinden yapay zekayı e-ticaret sitenizde nasıl konumlandırdığınız önemli.

Sosyal medya üzerinden e-ticaret, bilindiği üzere sosyal medya platformlarının ve sosyal etkileşimin kullanımını içeriyor. Derecelendirme ve yorum sistemleri, kullanıcı tavsiyeleri ve sosyal medya reklamlarıyla sosyal ağlar, perakende sektöründe aktif kalmanın, potansiyel müşterilere ulaşmanın güçlü bir yolu. Müşterilerin marka sadakati hissetmelerinde, bunu kitleler önünde paylaşmalarında da etkili. Bu nedenle e-ticaret işletmelerinin canlı yayınla ürün tanıtımı gibi sosyal medya trendlerini fırsatlara çevirecek adımlar atması belirgin etkilere sebep olabiliyor.

E-ticaretin yeni normali kabul edilen mobil alışveriş ise yakın zamanda masaüstü alışverişi daha da geri plana atması beklenen en önemli bileşenlerden. E-ticaret için mobil cihazların kullanımı, yerel ve sayfa içi SEO’yu hızlandırdığı ve daha yüksek tıklama oranlarına yol açtığı için işletmelere önemli avantajlar sağlamakta. Ancak hızlı yükleme süreleri ve kullanıcı dostu tasarım mobil alışveriş sitelerinde mükemmel müşteri deneyimi için önemsenmek zorunda.

E-ticarette “en kısa sürede teslimat” marka bilinirliğini ve satışlarda artışı etkileyen bir diğer önemli bileşen. Yakın gelecekte “aynı gün teslimat” sağlayabilmek için düşünülen yöntem drone teslimatı. Yaygınlaşmasının birkaç yıl alması öngörülse de bu alandaki gelişmelerin takip edilmesi öneriliyor.

Tüm bunlara ek olarak istatistiksel olarak, kullanıcıların %90’ı ilk ziyarette ürün satın almadığından ziyaretçilerin yeniden hedefleme ile reklamınızı tekrar tekrar göreceğinden emin olmanız gerekiyor. Ayrıca markanızın daha geniş bir kitleye ulaşmasına yardımcı olacak influencer’larla çalışmayı, ücretsiz kargo ve indirim gibi fırsatları stratejilerinize eklemeyi küçümsememelisiniz.

Uzman Görüşü

w.jpg

Pandeminin işletmelerin çevrimiçi ortam aracılığıyla etkileşim kurma ihtiyacını daha da vurgulamasıyla e-ticaretteki genişlemenin bir parçası olmak isteyen işletmeler; iyi düşünülmüş stratejilere ve zamanla değişen pazarlara uyum sağlamak için durmadan gelişen trendlerin takibine ihtiyaç duymakta. Bu noktada müşteri deneyimine odaklanmak e-ticarette son zamanların en popüler unsuru çünkü kullanıcı deneyimini iyileştirme çabaları yıllık gelir artışını yüzde doksanlara çıkarma potansiyeli taşıyor. E-ticarette kullanıcı deneyimi açısından en önemli unsur ise sayfa yükleme hızı ve kesintisiz erişim. Daha hızlı yükleme sürelerinin, dönüşümü artırdığı ve hemen çıkma oranlarını azalttığı biliniyor. Google da sıralamalarda web sitelerinin yükleme sürelerini dikkate alıyor.

Tüm bunlar e-ticaret sitelerinin güçlü hosting altyapılarına dayanmak zorunda olduğunun en önemli göstergeleri. Bir e-ticaret işletmesi için bunun sağlanamaması, genişleme ve en yeni trendleri süreçlere dahil etme çabalarının boşa gitmesi anlamına geliyor.

Turhost olarak, farklı ölçeklerdeki e-ticaret siteleri ve kurumsal ihtiyaçlar için modern, güçlü yapılandırmalarla ve orijinal yazılımlarla sunduğumuz bulut tabanlı vps, vds gibi sunucu kiralama çözümlerimizden yararlanmanızı ve e-ticaret sitenizden yüksek kazanç sağlamanızı diliyoruz.