Metaverseler: Sanal dünyada nasıl kalırsınız?

Metaverseler: Sanal dünyada nasıl kalırsınız?

Metaverse'ü ilk kez Ekim 2021'de Mark Zuckerberg'ün açıklamalarından duyduysanız, o halde bu konuyla daha önce hiç ilgilenmiyordunuz veya bunca zaman sizden kaçmış bir konuydu. Bu yeni bir terim olmaktan çok uzak ve Zuckerberg bunu icat etmemiştir.

Neal Stephenson, 1992 yılında ünlü bilimkurgu romanı "Snow Crash"te metaverse terimini ilk kez icat etti. Bununla birlikte, bunun arkasındaki fikirler Philip K Dick tarafından 70'lere kadar tartışılmıştır ve William Gibson, Strugatsky kardeşler ve diğer bazı kişiler tarafından genişletilmiştir. Metaverse fikirleri kısa süre sonra sinemada, “Ready Player One”, “Free Guy”, “The Matrix”, “Blade Runner”, “Karanlık Şehir” ve diğerleri gibi filmlerde vücut bulmaya başlamıştır. Ve tabii ki video oyun endüstrisi, metaverse fikrinin World of Warcraft, Minecraft veya Cyberpunk 2077 gibi simülasyonlar gibi çalışma gerçeklerine dönüştürüldüğü durumlarda geri durmamıştır.

Bu nedenle, bugün modern dünyada metaverse'ün ne olduğunu, avantajları ve dezavantajlarının neler olduğunu ve böyle bir sanal dünyanın gerçek hayatımızı ne kadar değiştirebileceğini anlamaya çalışacağız.

Metaverse nedir? Avantajları ve dezavantajları

Metaverse, gerçekte var olmayan nesnelerin tamamen fiziksel şeyler ve olaylarla birleştiği ve etkileşime girdiği sanal bir alandır. Örneğin, çift avatarınızı yaratırsınız ve hem sanal, var olmayan nesnelerle hem de diğer oldukça gerçek insanlarla etkileşime girebileceğiniz dijital alana aktarılırsınız.

Metaverse'lerin faydaları

  1. Tamamen yeni bir iletişim ve etkileşim biçimidir. Bu en azından çok ilginç bir deneyim ve ufku neredeyse sınırsız bir şekilde genişletme imkanı: seyahat edin, muhteşem dünyaları gerçekmiş gibi görün ve çok daha fazlası.

  2. Eğitim amaçlı metaverse kullanmanın geniş olanakları. Dünyanın her yerinden öğrencilerle sanal sınıflar artık çok gerçekçi bir olasılık gibi görünüyor.

  3. Teorik olarak, metaverseler diğer birçok iletişim biçiminin yerini alabilir: anlık mesajlaşma programları, sosyal ağlar, video konferans platformları, sohbet ruletleri vb.

Metaverselerin dezavantajları

  1. Metaverse alemine dalmak için gereken ekipman pahalıdır. Sanal gerçeklik başlıkları ve hatta dokunsal geri bildirime sahip çok özel giysiler çok pahalıdır.

  2. Metaverse tam bir dalma etkisi verme becerisine sahip değildir. İnsanların beş tür duyusu vardır: görme, işitme, koklama, dokunma ve tatma. Sanal dünya sadece görme ve işitme ile ve çok şartlı olarak dokunma duyusu ile sınırlıdır.

  3. İnsan sağlığı ve esenliği üzerindeki sonuçları tahmin edilemez olabilir. Beyin ve ruhun sanal alanda uzun süre kalmaya nasıl tepki vereceğini söylemek hala zor. Ancak insanların bir VR (sanal gerçeklik) oyununda sadece birkaç dakika sonra mide bulantısı, baş dönmesi ve baş ağrısı yaşadığı birçok vakayı biliyoruz.

Metaverse teknolojisini modern zamanlarda ve öngörülebilir gelecekte uygulama olanakları

Şimdi metaverselerin günlük hayatımızı nasıl etkileyebileceğini görelim. Sonuçta, bu sadece bir VR (sanal gerçeklik) oyunu veya karmaşık bir sosyal ağ ile ilgili değil, gerçek bir sanal dünya ile ilgili. Birçok dünya ve platform ile ilgili!

  • Çeşitli alanlarda çalışmak

Birçok iş akışı metaverse alemine iyi bir şekilde aktarılabilir. Zamanla, dünyanın farklı yerlerinden uzmanların çalışacağı gerçek sanal ofislerin ortaya çıkması muhtemeldir. Ve elbette herkesin gelip çalışabileceği, dostluklar ve iş bağları kurabileceği, yeni ortak projeler başlatabileceği ve dünyayı birlikte daha iyi bir yer haline getirebileceği ortak çalışma alanları olacaktır. İmkanlar sonsuzdur!

  • Çeşitli göstergelerinde yaratıcılık

Sadece gerçek dünyada yaratıcı olabileceğinizi kim söyledi? VR (sanal gerçeklik) alanında resim yapmaktan, sanal dünyada bir konser vermekten veya örneğin metaverse içinde satın alıp burada okuyabileceğiniz bir kitap yayınlamaktan sizi ne alıkoyabilir ki? Evet, şimdi hayal etmek zor. Ancak metaverselerin kökeninde duruyoruz ve çok yakında imkanları tamamen yeni bir seviyeye ulaşacak.

  • Reklam ve Halkla İlişkiler

Metaverseler, örneğin sosyal ağlarla tamamen aynı reklam platformları haline gelebilir. Ve kesinlikle öyle olacak! Popüler metaverselerde yeterince aktif kullanıcı olduğu anda, reklamların kesinlikle burada olacağına garanti ediyoruz. Muhtemelen o kadar çok olacak ki, VR (sanal gerçeklik) dünyasından gereksiz reklamları kaldırmak için bir "reklam filtresi" veya benzeri bir şey ayrı olarak satın almak mümkün olacaktır.

Sanal dünyada yürürken, yeni bir iPhone modeli reklamını göreceğinize, bir başkan adayının VR (sanal gerçeklik) caddesindeki ekrandan yayınlanacağına ve her türden parlak afişlerin her yerde bulunacağına hazırlıklı olun. Bu, akıllıca kullanıldığı ve gelecek vaat eden projeleri sonsuz bir spam akışına dönüştürmediği sürece çok etkili bir reklam formatı olabilir.

  • Tanışmalar, arkadaşlıklar ve ilişkilerin gelişimi

Bu, ortalama bir kullanıcı için merverse için özellikle ilginç bir kullanım durumudur. Sonuçta, burada sadece sesinizle iletişim kuramazsınız, aynı zamanda en önemsiz şekilde zaman geçirebilirsiniz: en sevdiğiniz grubun konserine gitmek, VR (sanal gerçeklik) sinemasında bir film izlemek, modern spor arabalarda bir yarış düzenlemek, paraşütle atlamak ve çok daha fazlası. Ve tüm bunlar kendi evinizden dışarı çıkmadan.

Fakat bu gelecekte olacaktır. Artık ortak bir eğlence için sohbet ruletlerini kullanmak daha kolay, daha kullanışlı ve çok daha ucuz. Burada rastgele partnerlerle sohbet edebilir, çevrimiçi arkadaşlık kurabilir, oyun oynayabilir veya ek hizmetleri kullanarak eşzamanlı olarak film izleyebilirsiniz. Bazoocam, Hola ve chatroulette alternatifi denemenizi öneririz. Kendilerini mükemmel bir şekilde kanıtlamışlardır.

  • E-ticaret ve iş

Metaverse tabanında alış ve satış yapmak, tıpkı gerçek dünyadaki gibi olacaktır. Ayrıca, ürünler çok farklı olabilir. Her şeyden önce, bunlar avatarlarınız için çeşitli görünümlerdir. Ancak bu konuda elbette geliştiriciler sınırlı olmayacaktır. Sanal araçlar, emlak, yukarıda bahsedilen reklamlar için reklam alanları — tüm bunlar metaverselerde çok sayıda satılacak ve satın alınacaktır. Sanal ürünler üzerinde gerçek para kazanan tüm şirketlerin olması oldukça olasıdır.

Özet: sonra ne olacak?

Gördüğünüz gibi, sadece otuz yılda metaverseler bilim kurgudan gerçeğe uzun bir yol kat etmiştir. Evet, bu aşamada emekleme dönemindeler. Ancak bu yönde bir başlangıç yapıldı ve bu nedenle çok yakın gelecekte bu alanda yeni atılımlar ve başarılar gerçekleşecektir.

Şu anda, metaverseler için en büyük tehdit, aşırı ticarileşmeleridir. Yani, geliştiricilerin projelerinden mümkün olan her şekilde para kazanma arzusu. Ve bu, ortalama bir kullanıcıyı korkutabilir. Ancak metaverselerin mevkiinde yeterli rekabet ortaya çıktığında, o zaman gerçekten talep ve ilgili hale geleceklerdir. Ve birçok insanın düşündüğünden daha hızlı olacağından tereddüt etmeyin. Bu nedenle haberleri takip ediyor ve en uygun anı bekliyoruz. Gelecek burada!