SEO Çalışmalarında En Büyük Destekçiniz Simur Digital

SEO Çalışmalarında En Büyük Destekçiniz Simur Digital

SEO “arama motoru optimizasyonu” anlamına gelir. Web sitenizi insanlar (potansiyel müşteriler ve müşteriler) ve arama motorları için optimize etme süreci olarak tanımlanabilir.

SEO “arama motoru optimizasyonu” anlamına gelir. Web sitenizi insanlar (potansiyel müşteriler ve müşteriler) ve arama motorları için optimize etme süreci olarak tanımlanabilir. SEO'yu doğru bir şekilde uygulamak, yeni web sitesi trafiğinin yanı sıra daha yüksek kaliteli trafiğe yol açabilir. Amaç sadece insanları sitenize çekmek değildir. Doğru insanları, ürünlerinizi kullanma ve/veya hizmetlerinize yatırım yapma olasılığı yüksek kişileri çekmek SEO çalışmalarının amacı olmalıdır.

Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de en sık kullanılan arama motoru Google’dır.  Kullanıcıların Google’da yaptığı aramaların sonucunda üst sıralarda listelenen web siteleri daha fazla organik trafiğe sahip olurlar. Web sitelerinin arama motoru algoritmalarına uyumlu olması ve arama motorlarının sıralama, kalite, web, ux, hız, mobil, içerik ve web yöneticisi yönergelerine optimize edilmesi arama motoru sıralama sonuçlarını doğrudan etkiler. Atalay Sıdar tarafından kurulan Simur Digital bu amaçla sunduğu SEO hizmeti kapsamında en iyi SEO çözümlerini üretmeye ve müşterilerinin web sitelerinin arama motoru sonuçlarında daha görünür bir hale gelmesini sağlamaya odaklanır.

Web sitelerine trafik Google gibi büyük arama motorları aracılığıyla getirilir. Organik trafik için çok fazla rekabet olduğu için; iyi ve kanıtlanmış SEO teknikleri ve stratejileri kullanan işletmeler, neredeyse her zaman, yalnızca anahtar kelimeleri içeriklerine dahil etmeye çalışan işletmelerden daha iyi sonuçlar alacaktır.

SEO'nun tamamen anahtar kelimelerle ilgili olduğunu düşünmek birçok işletmenin yaptığı büyük bir hatadır. Elbette, anahtar kelimeler önemlidir ancak kesinlikle SEO çalışmalarının tamamı değildir. Gerçek SEO, web sitenizin her yerine sızan, internette gezinen kişilerin web sitenizi bulmasını kolaylaştıran, aynı zamanda sitenizi bulduklarında kaliteli içerik ve çekici, kullanımı kolay bir tasarım/düzenle karşılaşmalarını sağlayan kapsamlı bir süreçtir.

Ayrıca, SEO, kitlenizi iyi tanımak anlamına gelir. Nasıl düşündüklerini, sizinki gibi bir işletme ararken ne tür terimler arayabileceklerini ve anahtar kelimelerin ve diğer önemli verilerin sitenize ve arama motoru yaklaşımınıza nasıl dahil edileceğini bilmelisiniz. İyi ve profesyonel stratejiler olmadan, bu hedeflerin tümüne hatta herhangi birine ulaşma şansınız çok zayıftır.

İçeriğin Önemi

Web sitelerine doğru trafik almak, sayfaya anahtar kelimeler yerleştirmekten daha fazlasını; ideal tüketicinizi ve sizinki gibi ürün ve hizmetleri sorguladıklarında ne aradıklarını araştırmayı gerektirir.

Birincisi, içeriğiniz kullandığı anahtar kelimeler için gerçekten sıralamayı hak etmelidir. Yalnızca anahtar kelimeler eklemeye odaklanıyorsanız, ancak içeriğinizde anahtar kelimelerin vaat ettiklerini sunan alakalı bilgileri gerçekten sağlamıyorsanız, web siteniz arama motoru sorgulamalarında üst sıralarda listelenmez. Listelense dahi, kullanıcılar aradıklarını bulamadıkları için sayfanızdan hızla uzaklaşacak ve bu da hedefinizi gerçekleştirmeyecektir.

SEO Kapsamlı Bir Süreçtir

Yüksek kaliteli içeriklere sahip olmanın en iyi yolu, nitelikli SEO ajanslarıyla çalışan profesyonel yazarların tercih edilmesinden geçer. Bu ajanslar, otomatik olarak oluşturulan veya kopyalanan içeriğe göre her zaman daha iyi işler ortaya çıkaran ve en iyi SEO stratejilerini nasıl uygulayacaklarını bilen yazarlarla çalışırlar.

Simur Digital bu süreçte rakiplerinizin neler yaptığını, içeriklerinin nasıl olduğunu ve hangi anahtar kelimeleri kullandıklarını araştırır. Ayrıca, müşterilerinin en güçlü rakiplerini belirlemek, stratejilerini ve içeriklerini analiz etmek ve ardından  keşfettiklerini, müşterilerinin rekabette öne geçebilmeleri için en iyi şekilde odaklamak çerçevesinde faaliyetlerine yön verir.

Üstelik yalnızca kaliteli içerik değil aynı zamanda harika meta veriler sunmak için de çalışır. Bunlar web sayfasının HTML koduna yerleştirilen ve arama motorlarına sayfaların ne hakkında olduğunu söyleyen meta başlıklar, meta açıklamalar, meta anahtar kelimeler ve daha fazlası gibi verilerdir. Arama yapanlar, onları sayfanıza yönlendiren anahtar kelimeyle ilgili bir arama yaptıklarında da bu bilgilerin bir kısmını görebilirler. Dolayısıyla bu içeriğin hem arama motorları hem de insan gözü için bilgilendirici olması gerekliliği unutulmamalıdır.

Arama motoru tarafında, doğru zamanlarda ve doğru aramalar yapıldıktan sonra görünmelidir. Kullanıcı tarafında ise okuyucular için cezbedici olmalı ve onları sayfanızın aradıkları bilgilere sahip olduğuna ikna etmelidir. Bazı SEO şirketleri yalnızca temel içeriğe odaklanır ve meta verileri görmezden gelirken, Simur Digital tüm bu bilgilerin önemini anlar ve iç HTML çalışmalarından ziyaretçilere gösterilenlere kadar web sitenizin her bir bölümüyle ilgilenir. Tabii ki, bunların hepsi sadece web sitesi içeriğini kapsar. Site dışı içeriğin de SEO çalışmalarının önemli bir unsuru olduğu göz ardı edilmemelidir.

Site dışı veya sayfa dışı içerik tam olarak göründüğü gibidir. Bu, sayfanızda yer almayan ancak arama motoru sıralamalarınızı etkileyen içeriktir. Kendi sitenize bağlantı veren veya sitenize atıfta bulunan daha fazla siteye sahip olarak, sitenizin algılanan ve gerçek popülaritesini ve yetkisini artırabilirsiniz. Bu da sitenizin hem arama motorları hem de tüketiciler için daha güvenilir ve arzu edilir görünmesini sağlar. Ancak bu noktada, hedeflerinize ulaşmak için tamamı doğru yerlerde bulunan doğal bağlantılar ve kendi kendine yapılan bağlantılar gibi bağlantı türlerinin bir karışımını ve ayrıca promosyon amaçlı site dışı içeriği kullanmanız önemlidir.