Hayatınızdan şekeri çıkartmanın 7 yolu

Şeker pek çok belanın ve hastalığın sebebi. Ancak, çoğu insan şekersiz bir hayat düşünemiyor.

21 Şubat 2020 Cuma 10:09
Hayatınızdan şekeri çıkartmanın 7 yolu

Yaklaşık 100 yıl önce yoğun tüketimine başlanan hazır şeker, yiyecek ve içeceklere sadece tat vermekte, ancak insan vücuduna herhangi bir yararı bulunmuyor.

Şeker, başta obezite olmak üzere; kalp, diyabet ve dolaşım problemlerinin de ana kaynağı olarak anılıyor.

İşte, şeker tüketimini azaltmanın ve hayatınızdan çıkarmanın 7 yolu:

1- ŞEKERİ TANIYIN

Hazır şeker, insan vücuduna yoğun bir şekilde yakın tarihte girmiştir.

Dolayısıyla henüz yeni olan bu madde, insan vücudu için bir gereklilik değildir.

Şekeri bırakmak için önce onu tanımak gerekir.

Şekerin işlenmiş halinden, doğal meyve şekeri haline  kadar birden fazla türü bulunuyor.

Dolayısıyla zararlı olan şekeri tanıyıp; glukoz, fruktoz, galaktoz gibi şeker türlerinden uzak durulması gerekmektedir.

2- ATIŞTIRMALIK ANLAYIŞINIZI DEĞİŞTİRİN

Açlık halinizde atıştırma tercihinizi şekerli olanlardan kullanmayın.

Bunun yerine doğal olan ve size fayda sağlayacak olan gıdalara yönelin.

Örneğin elma, portakal, kurum üzüm, fındık, fıstık gibi gıdalar tercih etmeniz şeker ihtiyacınızı fazlasıyla karşılayacaktır.

3- MUTFAĞA SOKMAYIN

Şekeri hayatınızdan çıkarmanın ilk yollarından biri şekeri mutfağa sokmamanızdır.

Mutfağınızda bulunan, kakaolu kremalar, bisküviler, işlenmiş soslar, gazlı ve şekerli içecekler gibi yapay şekerli tüm ürünleri mutfağınızdan uzaklaştırın.

Bunlar yerine daha sağlıklı doğal besinlere yönelin.

4- PROTEİN TÜKETİN

Kan şekerinin düştüğü durumlar sadece şeker tüketimiyle alakalı değildir.

Protein tüketmek de kan şekerini dengelemenin en iyi yollarındandır.

Kırmızı et, beyaz et, yumurta, süt ürünleri ve baklagiller gibi protein bakımından zengin olan besinleri tüketmeniz şekere yöneliminizi azaltacaktır.

5- TATLANDIRICIYA YÖNELMEYİN

Şeker tüketimini bırakmak isterken başka bir şeker türü olan yapay tadlandırıcılara yönelmeyin.

Çünkü tatlandırıcılarda en az şeker kadar tatlı ve zararlıdır.

6- BOL SU İÇİN

Şekeri vücuttan atmanın en iyi yollarından biri de bol bol su içmektir.

Vücuttaki zararlı maddeleri temizleyen su, şeker ve tuz gibi maddeleri temizleyerek yapay olan gıda bağımlılığından uzak tutar.

7- SEROTENİN SALGILANMASINI SAĞLAYIN

Mutluluk hormonu olarak adlandırılan serotenin, insülinin salgılanmasına kontrol altına alarak, kandaki şeker miktarını dengeler.

Dolayısıyla kendinize mutluluk veren işlerle uğraşın, yeni hobiler edinin ve mutlaka egzersiz yapın.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.