6 milyon lirayı zimmetlerine geçirmişler!

S.I’nın kurumdan ayrılan ve tazminat için mahkemeye başvuran eski çalışanların evrakları üzerinden kurumu dolandırdığı ortaya çıktı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) bağlı İETT Genel Müdürlüğü’nde tazminat vurgunu yaşanıyor. Kurum içinde başlatılan soruşturmada, İETT Mali Hizmetler biriminde çalışan S.I’nın kurumdan ayrılan ve tazminat için mahkemeye başvuran eski çalışanların evrakları üzerinden kurumu dolandırdığı ortaya çıktı. Yaklaşık 6 milyon liranın zimmete geçirildiğine ilişkin delillere ulaşıldığı öğrenildi. Kamu zararının ise daha yüksek olduğu tahmin ediliyor. 

Cumhuriyet'ten Hazal Ocak'ın haberine göre, İETT Mali Hizmetler biriminde ekonomist kadrosunda 17 yıldır çalışan S.I. 90 bin ile 150 bin lira arasında değişen miktarlarda 21 kez usulsüz para çıkışına imza attığı tespit edildi. Havale işlemi için kurum yöneticilerinin bazılarının ise imzalarının taklit edildiği belirtildi. Tazminat alan kişilerin evrak numaraları üzerinden sahte isimlerle yeniden evrak düzenlendiği ve mükerrer ödeme yapıldığı ortaya çıktı.

Ekonomi Haberleri

Goldman Sachs'tan Türkiye ekonomisi analizi: 2026 yıl sonu enflasyon tahmini yükseltildi
SGK borç yapılandırmasında yeni dönem: Taksit süresi 72 aya çıkarıldı
Altın fiyatlarında İsviçre hareketliliği: Gram, çeyrek ve Cumhuriyet altını bugün ne kadar oldu?
İtalyan gazeteden Trump’a ağır manşet
Temmuz 2026 en düşük emekli maaşı ne kadar olacak? Zam tablosunda senaryo netleşiyor