"Aramco'nun değerinin 2 trilyon doları aşmasını bekliyorum"

Suudi Arabistan Enerji Bakanı Prens Abdülaziz bin Selman, devlet petrol şirketi Saudi Aramco'nun piyasa değerinin 2 trilyon doları aşmasını beklediğini söyledi.

Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ve OPEC dışı ülkelerin dün Avusturya'nın başkenti Viyana'da sona eren toplantısının ardından basın mensuplarına konuşan Suudi Arabistan Enerji Bakanı Prens Abdülaziz bin Selman, Aramco'nun ilk halka arzı (IPO) konusunda değerlendirmelerde bulundu. 

IPO kapsamında önceki gün nihai hisse fiyatı belli olan ve piyasa değeri 1.7 trilyon doları aşan Aramco'nun gelecek hafta Suudi Arabistan borsası Tadawul'da işlem görmeye başlayacak olmasına işaret eden Abdülaziz bin Selman, "Aramco'nun piyasa değeri yakında 2 trilyon dolardan fazla olacak. Herkes bunun olacağına emin olabilir" ifadelerini kullandı. 

Ekonomi Haberleri

Goldman Sachs'tan Türkiye ekonomisi analizi: 2026 yıl sonu enflasyon tahmini yükseltildi
SGK borç yapılandırmasında yeni dönem: Taksit süresi 72 aya çıkarıldı
Altın fiyatlarında İsviçre hareketliliği: Gram, çeyrek ve Cumhuriyet altını bugün ne kadar oldu?
İtalyan gazeteden Trump’a ağır manşet
Temmuz 2026 en düşük emekli maaşı ne kadar olacak? Zam tablosunda senaryo netleşiyor