Arap yatırımcılar nabız yokluyor

ABD merkezli haber kuruluşu Bloomberg, Körfez bölgesindeki yatırımcıların, bankaların elindeki yüzde 55'lik Türk Telekom hissesi için nabız yoklamaya başladığını iddia etti.

Bloomberg’ün konu hakkında bilgi sahibi kişilere dayandırdığı habere göre, bankaların elinde bulunan yüzde 55’lik hisse için Körfez ülkelerinden yatırımcılar ilgili ancak Türk Telekom’un 2026’da bitecek sabit hat ve 2G lisansının uzatılmama ihtimali bir risk olarak görülüyor.

Lisansın uzatılmaması durumunda yatırımın temettülerle telafi edilmesi için yeterli zaman olmayacağı öngörülüyor.

Toplam piyasa değeri 7,2 milyar dolar olan Türk Telekom’un yüzde 55’lik hissesi yaklaşık 4 milyar dolara denk geliyor. Şirketin hisseleri son 12 ayda yüzde 51 değer kazandı. Türk Telekom’da Hazine’nin yüzde 25, Türkiye Varlık Fonu’nun yüzde 6,7’lik hissesi bulunuyor.

Türk Telekom’un yüzde 55’lik hissesi Kasım 2005’te 6,5 milyar dolara 21 yıllığına özelleştirilmişti. Lübnanlı Hariri ailesine ait Oger Telecom’un 4,75 milyar dolarlık banka borcunu ödeyemeyerek çekilmişti.

Ekonomi Haberleri

Goldman Sachs'tan Türkiye ekonomisi analizi: 2026 yıl sonu enflasyon tahmini yükseltildi
SGK borç yapılandırmasında yeni dönem: Taksit süresi 72 aya çıkarıldı
Altın fiyatlarında İsviçre hareketliliği: Gram, çeyrek ve Cumhuriyet altını bugün ne kadar oldu?
İtalyan gazeteden Trump’a ağır manşet
Temmuz 2026 en düşük emekli maaşı ne kadar olacak? Zam tablosunda senaryo netleşiyor