Faytoncular oturma eyleminde

İstanbul Adalarda çalışan faytoncular İBB kararlarını kabul etmeyerek, oturma eylemine başladılar.

Fayton ve atlarını İBB'ye satmayarak faytonlarını çalıştırmaya devam etmek isteyen faytoncular, Büyükada meydanında oturma eylemine başladı.

Eylem yapan faytoncular İBB'nin kendilerine verdiği parayı kabul etmeyeceklerini bildirdi.

NE OLMUŞTU?

Ruam hastalığı tespit edilen 81 atın ormanlık alana gömülmesi sonrası İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, Adalar'da 3 ay süre boyunca faytonlara at koşulmasının durdurulduğunu açıklamıştı.

Atların sessiz sedasız gömülmesi tartışma yaratmış ve birçok hayvansever fayton koşan atlara eziyet edildiğini öne sürmüştü.

Tartışmalar sonrası devreye İBB girmiş ve Adalar'daki fayton ve atları kamulaştırma kararı almıştı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), tescilli fayton plakalarına 300 bin TL, at başına 4 bin TL ödeyerek faytonculardan satın almaya başlamıştı.

ULAŞIM ELEKTRİKLİ ARAÇLARLA SAĞLANACAK

İBB, yeni dönemde ulaşımın elektrikli araçlarla yapılacağını belirtmişti. İBB Meclisi, Adalar'da elektrikli taşıma işini İETT'nin yapmasına karar vermişti.

Ekonomi Haberleri

Goldman Sachs'tan Türkiye ekonomisi analizi: 2026 yıl sonu enflasyon tahmini yükseltildi
SGK borç yapılandırmasında yeni dönem: Taksit süresi 72 aya çıkarıldı
Altın fiyatlarında İsviçre hareketliliği: Gram, çeyrek ve Cumhuriyet altını bugün ne kadar oldu?
İtalyan gazeteden Trump’a ağır manşet
Temmuz 2026 en düşük emekli maaşı ne kadar olacak? Zam tablosunda senaryo netleşiyor