Avantajix.com’un, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü dolayısıyla kadın üyeleri arasında yaptığı bir ankete göre, internetten en fazla alışverişi 25-34 yaşları arasındaki kadınlar yapıyor.
Kadınlar e-alışveriş için en yoğun mesaiyi ise perşembe günleri harcıyorlar.
Hafta sonu tatili için uçak, otel rezervasyonu ile yine hafta sonu kullanılacak giyecek, kozmetik ürünleri ağırlıklı olarak perşembe günleri satın alan kadınların gün olarak ikinci tercihleri ise, pazartesi oluyor.
50-75 LİRALIK ÜRÜNLER ÇEKİCİ
E-alışveriş için öğle tatili olan 12.00 - 13.00 saatleri arasını tercih eden kadınların, alışveriş yapmak için internete en az girdikleri günler ise, ilk sırada cumartesi, ikinci sırada ise, pazar.
Erkeklerin bir ürünü online satın almaları 10 dakika sürerken, kadınlar daha ince eleyip sık dokudukları için olsa gerek, önceden beğendikleri bir ürünü satın almaları bile, ortalama 20 dakikayı buluyor.
E-ticaret sitelerinden en çok kıyafet satın alan kadınlar, daha sonra sırasıyla takı, kozmetik ürünler, ayakkabı, çanta ve teknoloji ürünleri için para harcıyorlar.
Kadınların çoğunluğu, e-ticaret sitelerinde sunulan ürünlerin ortalama fiyatları 50-75 TL arasında olduğunda, alışverişin çok daha çekici hale geldiğine vurgu yapıyorlar.
Ankete göre, kadınların diğer e-alışveriş alışkanlıkları şöyle:
Bir ürünü internetten markası ile birlikte arıyorlar.
Fırsat ve kampanyaları erkeklerden daha fazla takip ediyorlar.
E-posta bildirimleri, erkeklere göre kadınların alışverişinde daha etkili oluyor.
Markaları sosyal ağlarda daha fazla tavsiye ediyorlar.
İade süresini sonuna kadar kullanmayı tercih ediyorlar.