Leyla Emeç Tavşanoğlu

Leyla Emeç Tavşanoğlu

Bir havaalanı bilmecesi

Tam yılbaşı üzeri Afyonlu bir dosttan bir mesaj geldi. İstanbul’da yaşayan dostum ailesiyle yılbaşını geçirmek için Afyon’a gitmiş. Her zaman karayoluyla memleketini ziyaret ettiğini, ancak havaların son derece soğuk olması nedeniyle bu sefer uçak yolculuğunu tercih ettiğini anlatıyor. Ardından da Afyon Zafer Havaalanı’yla ilgili son derece karmaşık, karmaşık olduğu kadar pis kokular da yükselen Zafer Havaalanı’nın hikâyesini yazıyor.

Mesajın virgülüne dokunmadan size sunuyorum. Sizler bakalım ne diyeceksiniz?

.

“Afyon Kaplıcalar Bölgesi’nde yer alıyor. Son yıllarda bölgede kurulan 100’den fazla otel ve tesis bulunuyor. Gerek yurt içinden gerekse de yurt dışından bölgeye çok sayıda turist geliyor.

“İstanbul’a uzak olması sebebiyle (450 km)ve bölgede uluslararası kaplıca turizminin geliştirilmesi, charter uçaklarının da inip kalkması amacıyla Afyon’a Kaplıcalar Bölgesi için havaalanı yapılmasına karar veriliyor. Uygun arazi aranırken İsmail Özdilek isimli emekli bir asker ‘Afyon’da zaten askeri havalimanı var. Burası ek bir çalışmayla uluslararası havalimanına dönüştürülebilir’ fikrini ortaya atıyor. Bu amaçla ciddi bir çalışma yapıyor. Havalimanı için yeni bir arazi aramanın anlamı olmadığını savunuyor.

“Bu zaman zarfında ne olup bittiyse AKP Kütahya milletvekili Sait Açba devreye giriyor ve Kütahya il sınırı içinde kalan Altıntaş ilçesindeki arazisini havaalanı arazisi olarak devlete satıyor. Kaç paraya satıldığı ise bilinmiyor. Ancak bu yapıdaki bir arazi halk arasındaki deyimle beş para etmez değerde.

“Afyon Kaplıcalar Bölgesi’ne yakın olması amacıyla düşünülen arazinin Afyon’a uzaklığı 60 km, hiç havaalanı ihtiyacı olmayan Kütahya’ya ise 25 km uzaklıkta ki İstanbul’dan Kütahya’ya karayolundan ulaşmak, havaalanını kullanmaktan çok daha kolay.

“Havaalanı hazırlıkları yapılırken İsmail Özdilek AKP milletvekili Sait Açba’nın devlete sattığı arazinin kuşların göç yolları üzerinde yer aldığını (tıpkı yeni İstanbul Havalimanı gibi)uçak iniş ve kalkışları için elverişli olmadığını savunuyor. Tabii ki kimse bu uyarıları dikkate almıyor.

“Kaç milyon lira harcandığı bilinmemekle birlikte 2012 yılında Kütahya-Afyon-Uşak bölgesi Zafer Havalimanı açılıyor. İlk etapta Pegasus Havayolları günde üç sefer düzenliyor. Bunlar elbette devlet teşvikiyle yapılıyor. Ancak hedeflenen yolcu sayısına ulaşılamayınca üçüncü ayın sonunda Pegasus, Zafer Havalimanı uçuşlarını iptal ediyor.

“THY’nin ise günlük sefer sayısı bire düşürülüyor. O da şu şekilde: 23.50 İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan kalkış, ertesi sabah da 06’da Zafer Havalimanı’ndan kalkış. Tabii ki uçaklar dolmuyor. Her uçuş neredeyse üçte iki boş olarak yapılıyor. Şimdi, kuş uçmaz, kervan geçmez arazideki havalimanından günde bir defa ve tuhaf saatlerde düzenlenen uçak seferleri, pist, işletme, ısınma, personel için harcanan maliyeti bir düşünelim. Yaklaşık günde kaç milyon lira eder?

“Bugünlerde bu havalimanının kapatılacağı söylentileri dolaşıyor. Bakalım ne olacak? Bunca harcanan para nasıl izah edilecek?”

.

Bir de ben sorayım. Acaba kimler o havalimanı sayesinde küplerini doldurdu? Sayın Devlet Hava Meydanları İşletmesi, Sayın Ulaştırma Bakanlığı, yazmayı unuttuğum ilgili diğer birimler, açık cevap verebiliyor musunuz? Dostumun beş para etmez dediği arazi için acaba kaç para ödendi? Bu işten kimler ne komisyon aldı? Tam yerel seçimler yaklaşırken bu soruların cevabını eksiksiz vermek gerek.

Önceki ve Sonraki Yazılar