Günümüzde diyabet, kalp gibi kronik hastalıkların birçoğu bilinçsiz beslenme nedeniyle ortaya çıkıyor. Dolayısıyla yiyip içtiklerimizi gözden geçirip; doğru tercihler yapmak hayati önem taşıyor.

Aşırı ve Karıştırarak Yemek

Üç öğün yemek, sürekli atıştırmak sağlığa zararlıdır ve obeziteye yol açar. Kaliteli iki öğün yemek, 20.00’den sonra yemek yememek, haftada iki gün kalori miktarını azaltmak ise çok sağlıklıdır. Besinleri birbirleriyle bağdaştırmak önemlidir. Bunun ilk kuralı konsantre hayvansal proteinler ile nişastalı karbonhidratları birlikte tüketmemektir. Günümüzde bu kural tamamen ihmal edilmektedir. Et ve patatesin bir arada tüketildiği hamburger ve kızarmış patates bunun en tipik örneğidir. Hayvansal protein tüketimiyle ilgili ikinci temel kural ise et, süt, süt ürünleri ve yumurta gibi iki değişik hayvansal proteini aynı zamanda tüketmemektir. Meyveler mutlaka kahvaltı öncesi ve öğün aralarında tüketilmelidir.

Çok Sıvı Kalori Almak

Kolalı içecekler ve meyve suları bol miktarda kalori ve fruktoz içerirler, glisemik indeksleri yüksektir, doyma hissi yaratmazlar ve obeziteye neden olurlar. Bütün bu sebeplerden dolayı kolalı içeceklerden uzak durulmalı ve meyve suyu içmek yerine meyve yenmelidir.

Yağın Miktarını Abartmak

Türk mutfağının bir özelliği, yemeklerin çok yağlı hazırlanması, salatalara bol miktarda yağ dökülmesidir. Yağ, lezzetli olmakla birlikte obezitenin önemli sebeplerindendir. Çiğ veya buharda pişirme yöntemi tercih edilmelidir.

Hızlı Yemek ve Çiğnememek

Öğünler yavaş ve uzun süre çiğnenerek tüketilmelidir. Hızlı yemek ve çiğnememek sindirim problemlerine ve kilo artışına neden olur.

Rafine Gıdalar

Günümüzde doğal gıdaların yerini işlenmiş, hazır, kalorisi bol, kolay tüketilen yiyecekler aldı. Bu tür gıdalar, kimyasal işleme tabi tutularak tatları, renkleri, dokuları değişmiş, radyasyona maruz kalmış, genetiğiyle oynanmış gıdalardır ve içlerindeki sağlığa zararlı unsurların büyük bölümü de kaybolur. İşlenmiş konserve gıdalar sağlığa zararlı olduğundan organik gıdaları tüketmeye özen göstermek gerek.

Çok Fazla Hayvansal Ürünle Beslenmek

Sağlıklı ve uzun yaşamak için miktar, çeşit ve kalite göz önünde bulundurulduğunda bitkisel gıdalar, hayvansal gıdalara gerek kalmadan sağlık için yeterli olabiliyor. Çeşitli bitkisel besinleri çok az işleyip, pişirip, tuzlayıp tüketmek sağlığa önemli katkı sağlıyor. Bu süreçte en çok, çiğ veya buharda az pişmiş gıdaların tercih edilmesi gerekiyor.


 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.