2019 yılında dünyanın en önemli 10 arkeolojik keşfi

Arkeoloji adına birçok gelişmenin yaşandığı bir yılın ardından, 2019 yılında dünyadaki en dikkat çekici arkeolojik keşifleri seçtik.

Endonezya’da bilinen en eski resmedilmiş hikaye bulundu

Endonezya’da bulunan mağara resmi, hikaye anlatıcılığının en eski örneği ve dünyadaki en eski figüratif sanat eseri oldu.

Antalya açıklarında 3.600 yıllık batık bulundu

Antalya açıklarında 3.600 yıllık, şimdiye kadar dünyadaki bilinen en eski ticari batık bulundu.

6.000 yıllık sakızdan insan dna’sı elde edildi

6.000 yıl önce İskandinavya’da yaşamış ve huş ağacı katranından bir sakız çiğnemiş kadının yüzü yeniden canlandırıldı.

İmparatorluk dönemi Romalıların çoğu Ortadoğu kökenli çıktı

Roma ve çevresinde gömülmüş insanların Antik DNA’sı, imparatorluk döneminde bu insanların çoğunun Ortadoğu kökenli olduğunu gösterdi.

Dik yürüyen 11 milyon yıllık maymun fosili bulundu

Yeni keşfedilen bir maymunun fosilleri, iki ayak üzerinde yürümenin nasıl ve ne zaman evrimleştiğine dair ipuçları verebilir.

Afrika dışındaki en eski modern insan Yunanistan’da bulundu

Araştırmacılar, Afrika dışındaki türümüzün en eski örneğini, yani bir modern insanı buldu ve tam 210.000 yıllık!

Nero’nun sarayında gizli sfenks odası keşfedildi

Roma İmparatoru Nero’nun sarayının kalıntılarında, Kolezyum yakınlarındaki tepelerin altına gizlenmiş gizli bir tonoz keşfedildi.

Filipinlerde yeni insan türü keşfedildi

Filipinler’in en büyük adası Luzon’da, modern insanlarla aynı zamanda yaşamış yeni ve garip bir insan türü bulundu.

Peru’da bilinen en büyük çocuk mezarlığı bulundu

Peru’nun kuzeyindeki bir kıyı çölünde, yüzlerce yıl önce büyük bir kurban ayininde katledilmiş ve gömülmüş 227 çocuğun iskelet kalıntıları ortaya çıkarıldı.

Tibet’te 160.000 yıllık Denisovalı fosili bulundu

Bulgular, soyu tükenmiş kuzenlerimizin, bizim türümüz gelmeden çok önce Tibet’te aşırı yüksek rakımda yaşadığını gösteriyor.