Dünyada gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde dil sorunu bizim ülkemizden çok daha önceden çözülmüştür.

Birçok alanda bizden daha az gelişmiş Afrika ve Arap ülkelerinde dahi dil sorunu çözülmüş yediden yetmişe halkın çoğu dünyanın ortak dili olan İngilizceyi konuşabilmektedir. Ülkemizde yabancı dil bilen oranı çok düşüktür. Bunun nedeni ise devlet okullarımızda uygulanan yanlış eğitim metodları ve YDS sınavıdır.

YDS sınavına doktora yapmak isteyen yüksek lisans öğrencileri,
Doçentlik sınavına başvurmak isteyen doktora mezunları,
Yabancı dille verilen derslere girmek isteyen öğretim üyeleri,
Yabancı dil tazminatı almak isteyen devlet memurları,
Herhangi bir devlet memuru olup da yurtdışı görevine gönderilecek adaylar,
Yurtdışına burslu yüksek lisans yapma maksadıyla gitmek isteyen lisans mezunu öğrenciler girmektedir.

Uluslararası alanda TOEFL ve IELTS sınavları geçerlidir. Bu sınavlar okuma (reading), dinleme (listening), konuşma (speaking) ve yazma (writing) dört becerinin ölçüldüğü seviye tespit sınavı uygulanmaktadır.

Ülkemizde yapılan YDS sınavı uluslararası alanda geçerliliği olmayan; dört becerinin ölçülmediği bir sınav olmasına rağmen neden bu sınav yapılmaktadır? Amacı nedir? Anlamış değilim.

Anadili İngilizce olan biri gelsin bu sınavdan 60 (altmış) alsın, elini öperim. Anadili İngilizce olan birçok arkadaşımla sınavı tartışıyoruz. Şaşkınlıklarını gizleyemiyorlar. Sanki okuduğunu, dinlediğini anlayan, yazıp konuşabilen insanı değil’de, Beyaz Saraya yönetici seçiyorlar!
Zaten YÖK’teki değişikliklerle beraber yabancı dil öğrenmek artık bir “hayat tarzı” hâlini aldı. Akademik kariyer peşinde koşanlar, yabancı dil çalışma kitaplarını devamlı yanlarında bulundurmak zorunda kalacaklar. Yabancı dile devamlı hazırlanmak mecburiyetinde kaldıkları için dil öğrenmekten; kendi alanlarında çalışmaya fırsat bulamayacaklar. Bu anlamda yabancı dil akademisyenlerin prangası olmaya devam edecektir.

YÖK, MEB ve ÖSYM’ye sesleniyorum. Ülkemizin geleceğine dair plan ve projelerinin ağırlıklı olarak her aşamada yabancı dil yardımıyla dış dünyaya açılmanın önemi düşünülürse bir an önce gerekli önlemler alınmalıdır.

YDS sınavı kaldırılmalı yada gelişmiş ülkelerde uygulanan seviye tespit sınavı gibi bir sınav sistemi uygulanmalıdır. 7’den 70’e küresel rakiplerimizle rekabet edebilecek seviyeye hazır hale getirecek şakır şakır İngilizce konuşan, İngilizce’yi temel beceri ve iletişim aracı olarak kullanan yabancı dil eğitimini önemseyen bir sistem kurulmalıdır. Bunu her şeyden çok geleceğimiz ve ülkemiz için yapmalıyız.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.