İstanbul’da kaybettiklerini Bursa’da arıyorlar!

Yurt gazetesi yazarı Yüksel Baysal'ın kaleminden...

05 Temmuz 2020 Pazar 15:43
İstanbul’da kaybettiklerini Bursa’da arıyorlar!

Geçtiğimiz Haziran ayının ortalarında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş ile Huber köşkünde özel bir görüşme yaptı.

Görüşme basına, “Bursa yatırımları ele alındı” şeklinde yansıdı.

****

loading...

Peki gerçek o muydu?

Perde arkasında başka konular var mıydı?

Bu görüşmenin hemen ertesi günü Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Ankara’ya giderek, Milli Savunma Bakanlığı yetkilileriyle görüştü.

Bu da kamuoyuna, Bursa’nın Tophane semtinde Osmangazi, Orhangazi türbelerinin olduğu alanın çok yakınında bulunan Orduevi’yle ilgili olduğu söylendi.

Gerçekten de uzun süredir Bursa’nın, Orduevi’nin yıkılarak, altından Bizans’ın ‘Bey Sarayı’ nın çıkması, bu tarihi önemdeki yerin turizme kazandırılması hayali vardı.

Acaba bu mu konuşuldu?

****

Belki hepsi ama esas konunun Türkiye’nin ilk iniş pistlerinden biri olan Bursa’nın tam merkezinde kalan bin 400 dönümlük Yunuseli Havaalanı olduğu bilgisini aldık.

Kupon arazi konusunda uzman olan siyasal iktidarımız çoktan harekete geçti, Yunuseli Havaalanı’nda faaliyet gösteren özel uçuş okulları, amatör uçuş klüplerine kapı önü gösterildi.

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin kuruluşu BURULAŞ 18 Haziran 2020’de şu yazıyı ilgililere gönderdi:

"Yunuseli Havalimanı'nda Bursa Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki Burulaş tarafından işletien İniş Şeridi'nde Burulaş'ın alanda hangar, uçak, bakım gibi havacılık faaliyetleri gibi hususlarla kiralama yapmayacağı Milli Savunma Bakanlığı denetçi müfettişleri tarafından tespit edildi.

Bu kapsamda söz konusu alanda bulunan uçakların 26 Haziran'a kadar alanı terk etmeleri istendi.

Aksi durumda hangar yapılarının 3 Temmuz'dan itibaren sökülerek tahliyesinin yapılacağı bilgisi verildi. Söküm işleminin yanı sıra tahliye boşaltma işlemleri yapılacağı ve bunun da maliyetlerinin kiracılara yansıtılacağı ifade edildi."

****

Allah Allah dedim, dururup dururken, bu havaalanı işi neden hızlandı?

Meğer birilerinin aceleleri varmış…

Galiba AK Parti’yi çevreleyen bazı kuruluşlar, TÜRGEV, ENSAR ve benzerleri, İstanbul’da kaybettiklerini Bursa’da aramaya başladılar.

Diyeceksiniz ki havaalanı meselesiyle bunun ne ilgisi var?

Var…

****

Yunuseli Havaalanı, bin 400 dönümle Bursa’nın ortasında kalmış bir mücehver…

Parayla alınamayacak kadar değerlidir ...

****

Bir iş insanı aradı, havaalanı çevresindeki arazilerin bazı inşaat şirketleri tarafından toplandığını söyledi.

Tarlalar imara açılacak, her bir metre kare betonla doldurularak, 10 katlı binalar yükselecek.

Havaalanı bu işe engel…

Öyleyse ne yapmak lazım?

Havaalanı orada olduğu sürece imara açılması mümkün değil…

Milli Savunma Bakanlığı bu işe taş koyuyor.

İşte dananın kuyruğunun koptuğu yer burası…

Yunuseli, havaalanı statüsünden çıkarılacak, bir bölümü imara açılacak. Milletin gözünü boyamak için de kalan bölümü Millet Bahçesi yapılacak.

****

Peki, çevrede büyük rant elde eden inşaat firmaları ne yapacak?

Ağa’yı görecek elbette!

Bu ağa iktidarın çok özel bir kuruluşu…

YUNUSELİ’NİN HAVACILIKTA ÖNEMİ!

İktidarın göz koyduğu Yunuseli Havaalanı tarihsel önemi olan bir yer...

Girin Vikipedia’ya, ‘Türkiye’nin ilk iniş pisti Yunuseli” yazdığını göreceksiniz.

Havacılıkla ilgili yapılan bir çalışmada Yunuseli Havalanı’nın tarihi bakın nasıl anlatılıyor:

“Bursa Tayyare Cemiyeti Şubesinin yoğun çalışmaları ve Bursa halkının inanılmaz destekleri ile 1934 yılının başlarına kadar geçen dokuz yıllık süre içersinde Bursa’da cemiyet için 476.653,56 lira toplanmıştır. Toplanan bu bağışlardan Bursalıların isteğiyle Ziraat Mektebi yakınlarında tayyare meydanı için büyük bir arazi(YUNUSELİ HAVAALANI) satın alınmıştır. 1936 yılında Türk Hava Kurumu öğretmenleri bu meydana uçak ve planörler ile havacılık eğitimleri vermişlerdir. İleriki yıllarda bu meydan hava kuvvetlerine bağışlanmıştır.”

****

Bursa’nın işlemeyen havaalanı Yenişehir, kentten 59 kilometre uzakta…

Şehrin batıya doğru genişlediği varsayılırsa, 70-75 kilometrelik bir mesafede yer alıyor. 45 dakika ile 1,5 saat arasında bir zaman demektir bu…

Bu uzaklıktan ötürü Bursalılar daha çok Sabiha Gökçen’i kullanıyor.

Herneyse, bari bırakın da küçük uçaklariçin ve de şehirde çıkabilecek olası yangınlar, doğal afetler, depremler için hava taşıtlarının inip kalkacağı bu alan Bursalılara kalsın!

Son Güncelleme: 05.07.2020 21:59
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ali Hasan 2020-07-06 09:33:47

eğer böyle bir şey varsa koltuktan indiklerinde bunların hesabı tek tek hakim karşısında sorulur.

Avatar
Kemal Devtirk 2020-07-05 23:25:45

bu yandaş ve yalak akp'li alt takım yöneticileri acaba evrimin hangi aşamasında durup kalmışlar, hani şöyle bakıyorum da hiçbiri tam modern homo sapiens tipine sahip değil, suratlarında bir geri kalmışllık derhal göze çarpıyor. bunlara önemli fonksiyonlar verilmesş, hani bana kalırsa doğru değil. kapasiteleri yetmez ama neyse.

Avatar
Kemal Devtürk 2020-07-05 23:27:41

bu yandaş ve yalaka akp'li alt takım yöneticileri acaba (biyolojik anlamda) evrimin hangi aşamasında durup kalmışlar, hani şöyle bakıyorum da hiçbiri tam modern homo sapiens tipine sahip değil, suratlarında bir geri kalmışllık derhal göze çarpıyor. bunlara önemli fonksiyonlar verilmesi, hani bana kalırsa doğru değil. kapasiteleri yetmez ama neyse.